Vechiul pod de la Agigea se inchide complet pentru noi reparatii. Sumele uriase investite pana acum in reabilitarea lui
Inarmati-va cu rabdare daca ajungeti pe litoral. Vechiul pod de la Agigea, care in acest sezon le-a dat de furca soferilor, se inchide complet pe 12 septembrie, pentru lucrari de reabilitare.
Traficul va fi oprit pentru trei luni, iar autoritatile, optimiste, anunta ca la sfarsitul anului reparatiile se vor incheia. Pana atunci, soferii pot folosi noul pod peste canalul Dunare - Marea Neagra.
De-a lungul anilor, vechiul pod de la Agigea a fost supus mai multor expertize tehnice. Specialistii au decis ca exista un risc de prabusire.
A trecut prin mai multe etape de reparatii, a fost inchis complet de cateva ori, iar suma totala investita este o necunoscuta pentru autoritati. Oficialii au spus ca doar anul trecut au cheltuit peste 66 de milioane de lei, desi reparatiile ar fi trebuit sa coste de 3 ori mai putin si sa fie gata in 2013.
Constructia propriu zisa a vechiului pod de la Agigea a inceput in 1980 si a durat 3 ani. Reparatiile lui intra deja in cel de-al 6-lea an, iar in tot acest timp circulatia a fost un cosmar atat pentru turisti, cat si pentru localnici.
De altfel, turistii care au mers in sudul litoralului si-au inceput vacanta blocati pe acest pod, pe care se circula cu restrictii. Aproape in fiecare zi cozile de masini s-au intins pe cativa kilometri.
Din septembrie, cel putin trei luni, soferii trebuie sa foloseasca doar noul pod de la Agigea. Mai ales ca la sfarsit de sezon cei de la drumuri au amplasat si indicatoarele cerute toata vara de turisti.
Bretelele rutiere care fac legatura cu noul pod de la Agigea sunt in reparatii. Masinile grele care merg in portul Constanta si-au pus deja amprenta pe infrastructura din zona.
Aceeasi situatie este si pe centura Capitalei, unde se circula 5 kilometri pe ora, iar politia isi face cu greu loc printre masini.
Pe cei zece kilometri de centura a Bucurestiului, intre vechiul drum spre Pitesti si Autostrada A1, vom putea circula de la sfarsitul acestui an. Cel putin asta promite Compania Nationala de Drumuri. Totusi, lucrarea va fi data in exploatare abia in luna mai, anul viitor.
Soferii vor continua pe 4 benzi, intre DN7 si DN2, pe 20 de kilometri. Insa lucrarile dintre DN2 si Autostrada A2 de pe centura s-au oprit si nu exista un termen de finalizare.
Cu alte cuvinte, vom circula pe patru benzi pe 30 de kilometri, adica nici jumatate din centura de 70 de kilometri a Bucurestiului.