Cine va comanda si coordona actiunile de interventie in cazul unei situatii de mare risc in Romania. Decizia luata de Guvern
Au trecut 9 luni de la tragedia din ''Clubul Colectiv'' si avem in sfarsit un regulament de organizare a autoritatilor in caz de dezastre sau de incidente grave.
Departamentul pentru Situatii de Urgenta si Guvernul au stabilit ca in caz de dezastru, coordonarea va fi facuta exclusiv de specialisti din Ministerul de Interne si din Departamentul pentru Situatii de Urgenta.
In urma cu trei luni, un raport al corpului de control al ministrului arata ca interventia si gestionarea situatiei la incendiul de la clubul Colectiv a fost haotica. Si asta pentru ca cei care au intervenit atunci nu au avut o coordonare clara din partea unui singur om. De acum inainte va exista un set de reguli si responsabilitati clare pentru interventiile la dezastre sau evenimente majore. Un om va comanda toate actiunile necesare in cazul unui dezastru, cu ajutorul comandantilor de interventie celor care vor raporta si coordona situatia din teren.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Raed Arafat, secretar de stat in Ministerul de Interne: "Comandantul actiunii, la nivel national este cel care ocupa functia de seful DSU sau persoana desemnata de acesta. Asupra unei actiuni poate sa fie un singur comandant ce coordoneaza toate fortele, insa comandantii interventiei pot sa fie mai multi."
Pana acum in caz de plan rosu la un incident local, din tara, coordonatorul din teren era prefectul judetului. Conform noii ordonante de urgenta, rolul lui va fi preluat de seful regional ISU.
Raed Arafat, secretar de stat in Ministerul de Interne: "Vhiar daca prefectii coordonau interventia, prefectii nu puteau sa ia decizii fara sfatul inspectorului sef, nu mergea el singur pe teren si lua decizii tu fa asta, tu fa asta fara sa aiba un sfat al unui tehnician."
Si in Bucuresti au loc schimbari. In cazul unui incendiu la metrou, cei care vor coordona interventia vor fi pompierii chiar daca pana acum Metrorex era responsabil pentru coordonarea interventiei.
O situatie paradoxala, avand in vedere ca o parte dintre statiile metroului nu au autorizatie de securitate la incendiu emisa de ISU. Adica chiar de cei ce preiau responsabilitatea pentru stingerea incendiilor din reteaua metroului.
Desi ISU Bucuresti /Ilfov a amendat Metrorex cu 8000 de lei pentru grave neregului, compania nu a luat pana acum nicio masura. Mai mult, a contestat in instanta amenda primita. Asta nu inseamna insa ca pompierii nu vor mai stinge incendiile de la metrou.
In situatia in care operatiunile de cautare si salvare se vor desfasura in medii speciale, pe mare spre exemplu, comanda va ajunge la Ministerul Transporturilor sau la MAPN.
Sursa: Pro TV
Etichete: guvern, colectiv, decizii, situatii de urgenta,
Dată publicare:
05-08-2016 12:50