Pana unde poate continua incompetenta autoritatilor? N-au fost pregatite nici macar sa recupereze avionul din varful muntelui

×
Codul embed a fost copiat

 Daca va inchipuiti ca ancheta prabusirii avionului se desfasoara ca in filme, va inselati. Autoritatile ne arata ca nu sunt pregatite nici pentru operatiuni de salvare, nici pentru recuperarea aeronavei din varful muntelui.

Satenii din zona au intrat din nou in actiune. Au venit cu un tractor vechi si au ajutat cum au putut la coborarea epavei de pe munte.

Vezi mai multe imagini spectaculoase de la inaltime, din locul accidentului aviatic din Apuseni.

Intre timp, anchetatorii au sigilat dispozitivul, care urma sa anunte locul exact al prabusirii. Si culmea, aparatul era perfect functional.

Fara sa fie specialisti in recuperarea avioanelor prabusite, acesti sateni fac ce stiu mai bine si aduna tot ce cred ei ca trebuie sa ia din padure.

Citește și
Avionul prabusit in Apuseni
Analiza raportului guvernamental despre accidentul din Apuseni. Gafe enorme, date false, timp pierdut cu telefoane inutile
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Nici vorba de zona securizata sau zeci de specialisti in imbracaminte speciala si cu manusi in maini care sa misune in cautarea detaliilor extrem de importante pentru investigatie. Singura tehnica disponibila: un tractor vechi si o remorca.

La aproximativ 45 de minute dupa ce au inceput sa taie avionul, tractorul adus de autoritati pentru a-i ajuta s-a stricat. 

Satenii se organizeaza singuri, fara sa fie supravegheati de un responsabil de la Ministerul Transporturilor. Oameni simpli, ei tracteaza epava ca pe un bustean.

Multe dintre echipamentele avionului sunt astfel distruse, ceea ce inseamna ca si concluziile anchetatorilor vor fi mult mai greu de tras. Odata ajuns la marginea padurii, avionul este aproape distrus.

La locul accidentului au ajuns doar doi inspectori ai Centrului de Investigatii si Analiza, pe scurt CIAS, institutie din subordinea Ministerului Transporturilor, care ancheteaza tragedia.

Cei doi inspectori au ridicat cateva probe si aparatul care anunta locul unde a cazut avionul a fost ridicat deja. Se numeste ELT si era extrem de important in identificarea avionului, o spune cel care a pilotat aceeasi aeronava pana la Adrian Iovan.

"- Dupa ce au fost gasiti pasagerii si epava, cei de la Romatsa au anuntat scoala de aviatie sa opreasca ELT-ul fiindca ii deranjeaza in casca.
- Si de ce nu a ajuns semnalul la ei?
- Fiindca Romatsa nu are un aparat care sa monitorizeze semnalul respectiv. Nu are. S-au bazat ca toate avioanele de acum incolo comunica cu satelitul si ei interogheaza satelitul si o sa-i spuna satelitul unde ii gaseste. Dar acest aparat emitand continuu putea fi reperat imediat cu un aparat simplu de receptie", a comentat Valentin Ialomitianu, pilot.

Culmea, aparatul de localizare ELT a fost receptionat, insa de alte avioane care au trecut prin zona. Potrivit unor surse, Romatsa a cerut luni seara tuturor avioanelor de linie romanesti sa coboare cat de mult si sa repereze vizual avionul cazut, evident, fara sa puna in pericol proprii pasageri.

Valentin Ialomitianu, pilot: "Cei care zboara nu sunt angrenati in aceasta procedura de cautare si scapare, singurii sunt cei de la Romatsa."

Chiar si asa, pilotii au incercat sa faca tot posibilul sa-si ajute colegul. Unul dintre cei care era la mansa unei curse Tarom a raspuns apelului, informand insa Romatsa ca nu poate sa ajute la localizarea avionului prabusit, avand in vedere ca nu-i ajungea carburantul sa ajunga pana la Bucuresti.

Cei de la Romatsa s-au bazat exclusiv pe faptul ca un centru special de la Moscova va receptiona semnalul prin satelit si le va da coordonatele aeronavei prabusite.

Potrivit regulamentelor internationale, asa trebuia sa se intample daca dispozitivul ELT ar fi emis in frecventa receptionata de satelit. Ancheta trebuie sa stabileasca acum daca aparatul a emis pe frecventa potrivita.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Tragedie ca intr-un roman de Kafka. Adrian Iovan si-a salvat toti pasagerii, autoritatile i-au omorat pe doi dintre ei
Tragedie ca intr-un roman de Kafka. Adrian Iovan si-a salvat toti pasagerii, autoritatile i-au omorat pe doi dintre ei

"Ai senzatia ca citesti un roman de Kafta. Exista un apel, in care cineva suna la 112, apoi este redirectionat in 4 minute catre 6 operatori", a declarat jurnalistul Lucian Mandruta, La Maruta.

Analiza raportului guvernamental despre accidentul din Apuseni. Gafe enorme, date false, timp pierdut cu telefoane inutile
Analiza raportului guvernamental despre accidentul din Apuseni. Gafe enorme, date false, timp pierdut cu telefoane inutile

Concluzia raportului cerut de Victor Ponta: vina pentru proasta gestionare a accidentului aviatic din Apuseni este a ROMATSA, Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.