Capcanele de pe strazile Capitalei. Amenzile primite de cei care nu si-au curatat turturii de pe acoperis
Atentie, cad turturi! Sute astfel de anunturi au impanzit orasele, iar trotuarele si asa greu accesibile din cauza troienelor, au fost imprejmuite cu benzi galbene, pentru ca oamenii sa stie ca risca enorm daca trec pe acolo.
Conform legii, proprietarii au la dispozitie 24 de ore dupa incetarea ninsorilor, ca sa indeparteze gheata si zapada de pe acoperisuri. Cei care nu au facut asta de lene, au fost amendati, iar cei care nu au avut cum, au chemat pompierii in ajutor.
Pompierii din Bucuresti au lucrat miercuri toata ziua. Au curatat turturii imensi care atarnau amenintator de pe diverse cladiri. Au fost chemati la peste 30 de interventii.
In tot acest timp politistii de la rutiera au blocat traficul daca a fost nevoie, iar accesul pietonilor pe trotuare a fost restrictionat cu benzi si mesaje de atentionare.
Cand vine vorba de siguranta, spitalele si scolile in cazul de fata, au prioritate. Insa misiunea pompierilor e ingreunata de cei care isi parcheaza masinile chiar sub stresinile pline cu gheata.
Doar miercuri, peste 20 de persoane au fost sanctionate pentru ca nu si-au indepartat gheata de pe acoperis si zapada din fata casei. Valoarea totala a amenzilor date in ultimele doua zile trece de 90.000 de lei.
Pericolele nu pandesc doar langa casa. Si soferii au emotii zilele acestea. Daca drumurile nu sunt bine curatate apar derapaje necontrolate. De ajutor sunt cauciucurile speciale pentru sezonul rece, insa si acestea in anumite conditii.
Bogdan Ghina, reprezentantul unui service auto: "Proprietatea lui principala e ca e foarte moale si nu se intareste odata cu scaderea temperaturii. Daca au trecut 3, 4 sezoane peste acel cauciuc si magazinarea lui a fost facuta necorespunzator, proprietatile lui scad."
Cand cumparati un cauciuc de iarna, trebuie sa fiti atenti la seria DOT: un numar din 4 cifre va indica saptamana in care a fost fabricat si anul. Este important sa atingeti cauciucul. Pe timp de iarna, unul vechi sau unul destinat sezonului cald, devine foarte dur in timp ce unul pentru zapada e moale chiar si la -20 de grade. Compozitul din care e facut il impiedica sa devina rigid. Un cauciuc mai vechi inseamna timp de franare mai mare, aderenta mai mica, asadar atat pasagerii din masina cat si ceilalti soferi din trafic sunt in pericol.