Cauciucurile reșapate, disponibile și la 100 de lei, vă pot costa viața
Odată cu sezonul rece, schimbarea cauciucurilor aduce la pachet şi multe păcăleli, care vă pot costa viaţa - de pildă, cauciucuri prost reşapate, care se rup foarte repede.
Specialiştii spun că, în această perioadă, apar pe piaţă şi astfel de anvelope, care au defecte ascunse şi sunt un adevărat pericol în trafic.
În imaginile postate pe Facebook, se vede cum cauciucul a crăpat, iar şoferul poate să rupă foarte uşor fâşii din el. Omul spune că abia îşi cumpărase anvelopa reşapată. A oprit maşina pentru că auzea un zgomot ciudat. Aşa a văzut că un cauciuc era găurit.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Specialiştii spun că o anvelopă reşapată este, practic, o roată uzată, pe care se toarnă un strat proaspăt de cauciuc topit. Acesta poate să aibă, însă, defecte din fabrică, aşa cum se pare că a păţit şi un bărbat din Iaşi.
Preţul indică foarte mai bine calitatea unei anvelope, spun reprezentii magazinelor auto. Dacă e prea mic, ascunde probleme ce pot cauza chiar accidente rutiere. De aceea, un cauciuc reşapat poate să coste doar 100 de lei.
Șofer: „Ceea ce avem lipit înapoi, pe sasiul anvelopei, nu este la acelaşi nivel calitativ ca o anvelopă nouă. Pactic, anvelopele reşapate sunt sau ar trebui uzitate în alte scopuri decât de a merge cu maşina pe autostradă; pot deveni periculoase."
Bogdan Balanișcu, reprezentant service auto: „Calea de rulare nu a fost lipită bine de sasiul anvelopei şi uitaţi că acel consumator a fost pus într-o situaţie care a ţinut de siguranţa lui. Să-ţi sară bucăţi de anvelope este o chestiune periculoasă. Recomandarea noastră este să aleagă o anvelopă nouă."
Pe piaţă se vând trei categorii de cauciucuri: noi, second hand şi reşapate. Cine nu îşi permite unul nou, ar face bine să-şi cumpere unul bun second hand, de an cât mai recent - spun specialiştii. Cauciucul reşapat ar trebui să fie doar ultima soluţie.
Mihai Lăzărescu, proprietar magazin auto: „Putem avea surprize ca vechea carcasă să se desfacă, pentru că este o anvelopă care a rulat 70.000 - 80.000 de kilometri."
Chiar dacă a cumpărat anvelopele din piaţă, bărbatul are bon fiscal şi vrea să depună plângere la Protecţia Consumatorului.