București, capitala sufocată de mașini. La cel puțin 1,5 milioane de mașini sunt doar 32.000 de locuri de parcare publice

×
Codul embed a fost copiat

Capitala României este sufocată de mașini. Un milion şi jumătate de vehicule sunt înmatriculate în Bucureşti, însă acestora li se adauga zilnic alte câteva sute de mii, ale celor în tranzit.

Şi în Ilfov numărul autoturismelor s-a triplat. Dincolo de poluarea în creştere, nu avem nici locuri de parcare suficiente. Peste 24.000 de şoferi au fost amendaţi recent, pentru că nu au plătit când şi-au lăsat maşinile în centrul oraşului.

În orele de vârf, Capitala este o parcare uriaşă. Traficul este un test al răbdării, de ani de zile, şi cu toate acestea, numărul maşinilor creşte şi iar creşte.

Sunt cu 230.000 de mașini în plus față de acum 5 ani, arată datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. Iar împreună cu județul Ilfov, ajungem la 1,8 milioane de autoturisme. În realitate, sunt mult mai multe, dacă luăm în calcul și mașinile celor din alte județe, care lucrează sau studiază în București.

Cu peste 1,5 milioane de mașini, Capitala are însă doar 32.000 de locuri publice de parcare. Dintre acestea, mai puțin de jumătate sunt marcate, adică pot fi folosite. Așa că multe mașini ajung să zacă pe trotuare.

Citește și
cozi vama masina masini alomeratie trafic - 10
Aglomerație la ieșirea din țară, la Nădlac 2. Șoferii au așteptat ore în șir în cozi kilometrice

Pieton: „Unde să le parcheze oamenii? Pe stradă? Pe urmă încurcă circulația. Foarte multe, acum dacă copiii s-au mărit, fiecare la apartament, 4 inși cu 4 mașini”

Șofer: „Îngrozitor, am făcut dublu timpul până acasă. Nu, nu am loc de parcare”

Reporter: Aveți o singură mașină?

Șofer: „Nu, două, în familie mă refer”

Șofer: „Foarte multe mașini, cu toate că benzina s-a scumpit, foarte multe mașini circulă în București. Față de acum câțiva ani e foarte aglomerat. De exemplu, în 2006 erau jumătate din mașinile care sunt acum. Am mașina de serviciu și mașina asta proprie”.

În mai puțin de trei luni, taxatorii, angajaţi ai companiei de parking, au prins 24.000 de şoferi care nu și-au plătit parcarea.

Un proiect aflat acum în dezbatere publică urmează să modifice tariful, astfel încât să fie 5 lei pe oră, indiferent de zonă. Iar un altul le-ar putea da proprietarilor de mașini electrice parcare gratuită.

Oricum, orașul este sufocat de mașini, mai ales că din ce în ce mai puțini folosesc mijloacele de transport în comun, învechite şi insuficiente.


Marian Ivan, Asociația Optar: „Oamenii vor să ajungă rapid dintr-un punct în altul. Planificarea durabilă a mobilității urbane a făcut primii pași în Europa în urmă cu 50 de ani. Adică atunci când au luat-o pe acest drum, România nici nu cunoștea termenul de congestie, pentru că nu aveam mașini. Maşina nu poate fi detronată de tranportul public, e mai rapidă şi ajungi mai greu cu tramvaiul. O soluţie ar fi mărirea vitezei trasnportului public.”

Nouă tramvaie sunt mai noi de 13 ani. 223 de tramvaie au până-n 28 de ani vechime, iar alte 20 circulă de aproape 50 de ani. Din cele aproape o mie de autobuze, jumătate sunt mai vechi de 13 ani.

Articol recomandat de sport.ro
E gata ”colosul” de 23.000.000€ din România! Imagini spectaculoase
E gata ”colosul” de 23.000.000€ din România! Imagini spectaculoase
Citește și...
S-a întâmplat în România. Au plătit pentru mașini noi, dar banii lor au fost
S-a întâmplat în România. Au plătit pentru mașini noi, dar banii lor au fost "tocați" la jocuri de noroc

Un individ din Timișoara este anchetat de autorități după ce ar fi înșelat mai multe persoane și ar fi cauzat un prejudiciu de cel puțin 850.000 de lei. Banii ar fi fost risipiți pe jocuri de noroc.

Aglomerație la ieșirea din țară, la Nădlac 2. Șoferii au așteptat ore în șir în cozi kilometrice
Aglomerație la ieșirea din țară, la Nădlac 2. Șoferii au așteptat ore în șir în cozi kilometrice

Sfârșitul de săptămână a venit cu aglomerație în vama Nădlac 2, pe autostrada A1. Sute de mașini au așteptat aproape trei ore să iasă din țară.

 

Aglomerație pe Valea Oltului din cauza lucrărilor de consolidare. Coloana de mașini s-a întins pe mai bine de zece kilometri
Aglomerație pe Valea Oltului din cauza lucrărilor de consolidare. Coloana de mașini s-a întins pe mai bine de zece kilometri

Se circulă din ce în ce mai rău pe DN 7 - Valea Oltului, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară. Din cauza lucrărilor de asfaltare din zona Boița, coloanele de mașini s-au întins pe mai bine de zece kilometri.

Reacția industriei auto după acordul UE pentru interzicerea mașinilor noi pe benzină și motorină din 2035
Reacția industriei auto după acordul UE pentru interzicerea mașinilor noi pe benzină și motorină din 2035

Industria auto din Germania reacționează după ce Parlamentul European și statele membre UE au ajuns la un acord pentru a interzice vânzarea de mașini noi cu motor cu combustie până în 2035.

UE ajunge la un acord pentru a interzice vânzarea de mașini noi cu motor cu combustie până în 2035
UE ajunge la un acord pentru a interzice vânzarea de mașini noi cu motor cu combustie până în 2035

Parlamentul European și țările membre UE au ajuns la un acord pentru a interzice vânzarea de mașini și camionete noi pe benzină și diesel până în 2035.

Recomandări
Noua ordonanță „trenuleț” a Guvernului Bolojan a fost adoptată. Ce prevede
Noua ordonanță „trenuleț” a Guvernului Bolojan a fost adoptată. Ce prevede

Guvernul a adoptat, în şedinţa de marţi, aşa-numita „Ordonanţă-trenuleţ”, care reduce anumite cheltuieli, amână altele şi reglementează aspecte necesare până la aprobarea bugetului pentru anul viitor.

Cine a fost de vină pentru incendiul devastator de la „Ferma Dacilor”, în care au murit 8 persoane, inclusiv fiul patronului
Cine a fost de vină pentru incendiul devastator de la „Ferma Dacilor”, în care au murit 8 persoane, inclusiv fiul patronului

Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova a anunţat finalizarea cercetărilor în dosarul "Ferma Dacilor" cu privire la împrejurările în care a avut loc incendiul din data de 26 decembrie 2023, în urma căruia au decedat opt persoane.

CGMB a aprobat majorarea taxelor pentru 2026. Impozitele pe locuințe în București aproape se dublează
CGMB a aprobat majorarea taxelor pentru 2026. Impozitele pe locuințe în București aproape se dublează

Consilierii CGMB au aprobat marți proiectul de hotărâre care stabilește nivelul impozitelor și taxelor locale în București începând din 2026.