Brazi "de designer", scoşi la licitaţie. Câți bani s-au strâns pentru copiii sărmani
Creativitatea unor designeri și dorința de a face fapte bune și-au dat întâlnire din nou joi seară la Festivalul Brazilor de Crăciun, organizat în Capitală.
Ediția cu numărul 19 a adus laolaltă 30 de brazi din sticlă, hârtie sau metal, care spun povești impresionante. Cincisprezece dintre ei au fost scoși la licitație și companii mari au pus în joc sume impresionante pentru a-i cumpăra.
La final s-au adunat peste 600.000 de euro, bani care vor fi folosiți pentru a ajuta copii din familii defavorizate să meargă la școală.
"Rădăcini", așa a fost botezat bradul al cărui preț final este amețitor. Creația a fost ascunsă cu grijă într-o cutie, iar participanții au descoperit-o abia când s-a dat startul licitației. Și nu mică le-a fost mirarea când au văzut că în interior era o tabletă și nu un pom, pentru că pomul arhitectului Omid Ghannadi, susținut de echipa emisiunii "La Măruță", are cu adevărat rădăcini.
Omid Ghannadi, arhitect: „Sunt foarte, foarte fericit. Doamne, nu mă așteptam la asta. Este singurul brad care va fi și la anul brad și peste doi ani și peste o sută de ani. Este un brad pe viață și este al tuturor."
Reprezentanții unui lanț de supermarketuri au fost cei care s-au luptat cu îndârjire pentru a pune mâna pe acest brad, de care se vor bucura cu ajutorul tehnologiei, pentru că el va rămâne pe un vârf de munte, dar și alți participanți au contribuit cu bani. Și toți vor primi câte o tabletă, de pe care vor putea urmări înregistrarea cu Omid împodobindu-le pomul în pădure.
Katharina Scheidereiter, reprezentanta unui Hypermarket:„Împreună susținem educația. Ăsta este scopul suprem. Pur și simplu am vrut să luăm acest brad, am zis gata, este al nostru."
Bătălii serioase s-au dus și pentru celelalte creații.
De pildă, "Şiragul de amintiri" a fost adjudecat pentru 45.000 de euro. Toți banii strânși miercuri seară vor fi folosiți pentru a sprijini copiii care nu își permit să meargă la școală.
Cătălin Măruță: „Cred că fiecare om care a venit la Festivalul Brazilor de Crăciun Ediția a19-a, este mândru în felul lui, pentru că fiecare om care e aici, cu siguranță va contribui pentru Asociația Salvați Copiii, pentru educația copiilor."
Amalia Enache: „Acesta e scopul, banii să ajungă la copiii care au nevoie de acces la educație."
Anca Vlad, reprezentanta unui lanț de farmacii: „Știu că banii sunt folosiți cu foarte multă grijă."
Și micuții ajutați de Asociația Salvați Copiii au pregătit un brad pentru licitație.
Amalia Năstase: „Este cel mai valoros brad dintre toți pentru că este făcut cu mânuța copiilor care beneficiază de aceste programe, înscrisi în programul școală după școală, ai căror părinți ori nu sunt, ori sunt plecați din țară.”
Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii: „Sunt copii care vin din medii vulnerabile, din familii foarte modeste, dar cu o capacitate fantastică de a învăța, de a lupta pentru a deveni cineva, spun ei, cineva în viață."
În aproape două decenii, de când este organizat Festivalul Brazilor de Crăciun, s-au adunat, în total, peste cinci milioane de euro și astfel au fost ajutați aproape 40 de mii de copii.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!