Biletul unic Metrorex-RATB, mai scump decât cartelele. Când va fi introdus
Controverse în jurul biletului unic pentru transportul în comun din Capitală.
Integrarea tarifară Metrorex-RATB propusă nu oferă nimic nou, iar preţurile biletelor sunt chiar mai mari cu 50 de bani, a afirmat, joi, potrivit Agerpres, preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Marian Ivan, în şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordin al ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex a titlurilor comune de călătorie cu metroul şi RATB.
"Se vorbeşte foarte mult despre integrare tarifară, dar de fapt nu este o integrare tarifară, ci un alt bilet care nu integrează nimic, doar că poate fi folosit în două locuri diferite, însă, nici ca preţ, nici ca facilitate, nu oferă nimic nou. Practic, s-a făcut o adunare a tarifelor pentru fiecare mijloc de transport RATB şi Metrorex... Apoi, am constatat că rezultă o diferenţă de 50 de bani pentru fiecare tichet vândut, pe care nimeni nu o explică la Primăria Municipiului Bucureşti. Dintr-un document al RATB reiese că această diferenţă de 50 de bani este profit, ceea ce este în neregulă. Este în neregulă ca două companii care primesc subvenţii pentru transport călători să încerce să facă profit pe spatele cetăţenilor. Înţeleg că la dezbaterile pe acest subiect nu au participat decât reprezentanţii Metrorex şi cei ai RATB. Nici măcar Direcţia de Transporturi din Primărie nu a fost prezentă. La fel, nici cetăţenii", a spus Ivan.
Acesta a menţionat, totodată, că organizaţia pe care o reprezintă solicită amânarea aplicării acestei integrări tarifare până când vor fi chestionaţi şi cetăţenii, iar cardurile de călătorie să nu mai aibă limită de timp.
Metrorex şi RATB sunt pregătite pentru implementarea noului sistem integrat de transport şi este posibil ca acest lucru să se întâmple până la finele acestui an, a declarat, tot joi, directorul general interimar al Metrorex, Ion Constantinescu, în şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordin al ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex a titlurilor comune de călătorie cu metroul şi RATB.
"Pentru a lămuri urgenţa, vreau să vă spun că, atâta vreme cât sistemul este pregătit şi poate să permită utilizarea acestor titluri de călătorie integrată, noi o considerăm o urgenţă în favoarea cetăţeanului. Sistemul va intra în funcţiune odată cu finalizarea procedurilor prevăzute de lege. Faptul că titlurile de călătorie care astăzi sunt în vigoare la RATB şi Metrorex rămân valabile pe mai departe o considerăm o facilitate pentru un anumit segment de piaţă, adică acelor utilizatori care folosesc mai mult de două mijloace de transport, ale RATB, cât şi ale Metrorex, cu precizarea că este o limitare în timp. Aceste titluri de călătorie au funcţionat şi în trecut într-o veche colaborare pe care Metrorex- a avut-o cu RATB. Noi - Metrorex şi RATB - suntem pregătiţi să punem în aplicare acest sistem. Este posibil să se întâmple până la sfârşitul acestui an", a spus Constantinescu.
Metrorex a anunţat, joi, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES, că titlurile de călătorie existente pentru metrou şi RATB vor rămâne valabile şi după implementarea tichetului unic.
Potrivit acestora, costul biletului unic este alcătuit din costul biletului RATB, în valoare de 1,30 lei, costul biletului Metrorex în valoare de 2,50 lei, la care se adaugă costul cardului şi cheltuielile cu mentenanţa.
"Biletul unic Metrorex - RATB reprezintă o facilitate pentru călătorii care utilizează mai mult de două mijloace de transport ale celor doi operatori", se menţionează în comunicat.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat în data de 29 noiembrie, în consultare publică, proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex a titlurilor comune de călătorie cu RATB.
Sursa: Pro TV
Etichete: bilete, metrorex, primarie, transport, cost, ratb,
Dată publicare:
07-12-2017 14:57