Bilete de tren mai scumpe pentru vagoanele de dormit, de la 1 aprilie. „Prețul, mult prea mare pentru condiții”
Cresc prețurile biletelor de tren pentru vagoanele de dormit. Se adaugă o taxă de rezervare în funcție de numărul de paturi dintr-o cabină. Scumpirile nu schimbă însă și condițiile din trenuri, spun călătorii.
Autoritățile promit locomotive și vagoane moderne, însă primul tren electric nou care ar fi trebuit să circule de la începutul acestui an încă se află în teste.
Peste 380.000 de călători au cumparat anul trecut un bilet de tren pentru un loc la cușetă și 150 de mii pentru vagoanele de dormit.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
CFR Călători a anunțat că de la 1 aprilie călătorii care vor să își ia bilet cu loc la cușetă sau în vagonul de dormit vor plăti mai mult cu 6 lei respectiv 15 lei, adică a fost adăugată o ajustrare de preț la taxa de rezervare pentru toate călătoriile interne. De pildă, dacă acum o călătorie până la Arad într-o cabină cu 6 locuri te costă te costă 183,5 lei, de săptămâna viitoare veți plăti cu 6 lei mai mult.
Pentru vagonul de dormit, unde sunt locuri pentru o persoană, 2 sau 3, călătorii vor plăti cu 15 lei în plus pentru taxa de rezervare. Dacă într-o cabină sunt mai mult de 4 persoane se adaugă la bilet 6 lei taxa de rezervare.
Femeie: „În general eu merg cu trenul, eu fac acest drum din 82 și nu am văzut deloc îmbunătățiri. Să nu mai vorbim de prețuri că eu sunt pensionară și am plătit 55 de lei. Foarte mari.”
În comparație cu un bilet cu loc în vagonul de dormit, pe distanțe mai lungi ajunge să fie mai convenabil un bilet de avion.
Am făcut o comparație între prețul unui bilet de avion la companii lowcost pentru un pasager pe o platforma online cu prețul biletului la autocar și tren. Dacă vrem să mergem până la Cluj de exemplu, ne costă 360 de lei cu avionul, aproape la fel cu trenul și puțin peste 100 de lei de lei autocarul. Și până la Timișoara, Satu-Mare sau Iași costurile sunt asemănătoare.
Bărbat: „Pe distanțe mari avionul, clar.”
Femeie: „Economisești timp pentru că trenul are întârziere foarte multă. Poate pe viitor dacă investesc și ei mai mulți bani în infrastructură poate o să avem și noi ca alte țări dacă tot se consideră că vrem țări mai bune”.
Tânăr: „Prețul, mult prea mare pentru condiții. Adică pe ruta București-Oradea cred că prețul era undeva la 450 de lei pentru un vagon de dormit pentru o singură persoană.”
În total, autoritatea pentru Reformă Feroviară anunta ca va cumpăra cu bani europeni aproape 100 de garnituri electrice. Una se află în România, dar este încă în teste deși ar fi trebuit să circule de la începutul anului.
Și infrastructura feroviară este distrusă, cu excepția drumului spre mare din Capitală sau cel care duce la Predeal, și din această cauză trenurile circulă cu viteze mici. Autoritățile sustin ca au început să reabiliteze liniile de cale ferată pe anumite tronsoane însă nu se știe când vor fi finalizate.