Benzile unice pentru autobuze revoltă șoferii, dar mulțumesc călătorii. „Merge repede, este foarte bine”

×
Codul embed a fost copiat

O decizie aparent utilă pentru fluidizarea traficului în nordul Capitalei creează controverse printre locuitorii Bucureştiului.

A crescut numărul benzilor dedicate doar transportului în comun, iar cei ce merg cu autobuzul sunt fericiţi, pentru că, în sfârşit, ajung mult mai repede la destinaţie. De partea cealaltă, sunt şoferii furioși. Aceştia reclamă blocaje înfiorătoare în zonele respective.

Nici nu a fost deschisă bine încă o bandă dedicată transportului public, că au și apărut primii șoferi rătăciţi. Un bărbat, de exemplu, își dă seama prea târziu că a greșit drumul, așa că dă cu spatele. Alții au riscat şi au mers până la capăt.

Culoarul dedicat autobuzelor are un kilometru. Începe de la Casa Presei Libere și se încheie în apropiere de Arcul de Triumf. Pe aici, spun responsabilii din administrație, timpul de așteptare se va scurta cu peste 20 de minute pentru călători. Imediat au apărut și primii nemulțumiți - șoferii care vor trebui să se înghesuie pe benzile rămase.

Șofer: „O prostie. Nu o prostie că n-ar trebui o bandă unică, banda unică ar trebui să fie pe partea aia și una pe partea asta, nu pe mijloc. Bineînţeles că ne încurcă, uitați-vă ce e pe dreapta”

Citește și
autobuze buc
VIDEO cu cele 100 de autobuze electrice, noi, care au ajuns în București. Au autonomie de peste 300 km

-Cea mai mare prostie.

-De ce?

-Pentru că oricum era aglomerat.

-Vă încurcă?

-Pe toată lumea! Stăm mai mult în trafic.

Ca șofer mă încurcă destul de tare, eram obișnuit să merg pe cele 2 benzi, o mai luam pe aici. Asta este, n-avem ce să facem. Avem destul de mult de așteptat”, spune altcineva.

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: „Decizia de a amplasa banda unică pe axa nord centru, pe axul central al Bulevardului Regele Mihai a fost luată din două considerente: unul tehnic, pentru că cele două benzi care existau în trecut, și vedeți marcajul anterior, erau de 5 metri și nu satisfăceau două autovehicule. Marea majoritate a liniilor care traversează acest culoar unic în rondul de la Arcul de Triumf se încadrează și fac stânga. Și atunci traversarea de pe marginea drumului peste cinci benzi de trafic auto era foarte dificilă pentru autobuzele care se aflau în circulație.”

La rândul lor, pasagerii din autobuze sunt fericiţi: „Transportul în comun trebuie să aibă prioritate.” (...)

Merge repede, este foarte bine. La autobuze ar trebui, ca să nu mai staționeze atâta, că întârziem și la serviciu, stăm foarte mult în trafic”.

În acest moment, Capitala are peste 20 de kilometri de bandă unică.

Este nevoie de aceste culoare, în condiţiile în care au ajuns deja în oraş 100 de autobuze electrice. 20 au intrat în circulaţie, iar la începutul anului viitor vor sosi și primele troleibuze noi.

Daniel Istrate, director Societatea de Transport București: „Zilnic circulă peste 1,5 milioane de călători, noi ne dorim ca aceste cifre să crească, aceste benzi unice nu fac decât să fluidizeze traficul Parcul se va reînnoi total, cu aproape 70%, estimăm.”

Șoferii prinși că merg pe traseul autobuzelor riscă o amendă de la 870 la 1.160 de lei.

Articol recomandat de sport.ro
E știrea momentului! Valeriu Iftime s-a retras. Anunțul făcut de politicianul care o patronează pe FC Botoșani
E știrea momentului! Valeriu Iftime s-a retras. Anunțul făcut de politicianul care o patronează pe FC Botoșani
Citește și...
Pe ce rute vor circula autobuzele electrice din București. Au fost făcute și benzi speciale
Pe ce rute vor circula autobuzele electrice din București. Au fost făcute și benzi speciale

Bucureștiul are de sâmbătă autobuze electrice. Vor circula pentru început doar pe două rute importante, pentru care au fost făcute și benzi speciale. Și numărul celor care folosesc transportul public este într-o continuă creștere.

VIDEO cu cele 100 de autobuze electrice, noi, care au ajuns în București. Au autonomie de peste 300 km
VIDEO cu cele 100 de autobuze electrice, noi, care au ajuns în București. Au autonomie de peste 300 km

Mijloacele de transport în comun sunt tot mai folosite în marile orașe. În București, de pildă, abonamentele au crescut cu 16 % față de anul trecut. Autobuzele vechi vor fi înlocuite în curând cu unele noi electrice.

Prima fabrică de autobuze electrice de la noi se ridică într-o mică localitate din Ilfov. România va deveni exportator
Prima fabrică de autobuze electrice de la noi se ridică într-o mică localitate din Ilfov. România va deveni exportator

Prima fabrică de autobuzele electrice din România se va produce la Ciororgârla, de o firmă care anterior construia autobuze cu motoare termice. BMC Truck&Bus deschide o linie de asamblare cu componente din China.

Nicușor dan anunță că 100 de autobuze electrice au ajuns în depoul STB Bujoreni şi urmează să fie puse în circulaţie
Nicușor dan anunță că 100 de autobuze electrice au ajuns în depoul STB Bujoreni şi urmează să fie puse în circulaţie

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat, joi, că o sută de autobuze electrice urmează să fie puse în circulaţie.

 

Capitala își modernizează transportul public. Au ajuns în Bucureşti primele 10 autobuze electrice din lotul de 100
Capitala își modernizează transportul public. Au ajuns în Bucureşti primele 10 autobuze electrice din lotul de 100

Capitala își modernizează transportul public. Pe lângă noile tramvaie, fabricate la Arad, vineri au ajuns în Bucureşti și primele autobuzele electrice.  

Recomandări
Când ar putea avea loc noile alegerile prezidențiale, în 2025. Am putea merge la vot înainte de Paște
Când ar putea avea loc noile alegerile prezidențiale, în 2025. Am putea merge la vot înainte de Paște

Stabilirea calendarului pentru noi alegeri prezidențiale este una dintre urgențele guvernului proaspăt instalat.

Trei sferturi de țară se confruntă cu ninsori, viscol și drumuri înzăpezite. NU vă aventurați pe trasee montane
Trei sferturi de țară se confruntă cu ninsori, viscol și drumuri înzăpezite. NU vă aventurați pe trasee montane

Trei sferturi de țară este în ghearele iernii, cu ninsori, viscol și drumuri înzăpezite.

Coșmar la bordul avionului elvețian care decolase din București și a aterizat de urgență. Un însoțitor de zbor este la ATI
Coșmar la bordul avionului elvețian care decolase din București și a aterizat de urgență. Un însoțitor de zbor este la ATI

17 pasageri ai unui avion elvețian care decolase din București cu destinația Zurich au fost răniți în urma unui incident grav. După o oră de zbor, aeronava s-a umplut cu un fum dens, iar pilotul a decis să aterizeze de urgență în orașul Graz din Austria.