Benzile unice pentru autobuze revoltă șoferii, dar mulțumesc călătorii. „Merge repede, este foarte bine”
O decizie aparent utilă pentru fluidizarea traficului în nordul Capitalei creează controverse printre locuitorii Bucureştiului.
A crescut numărul benzilor dedicate doar transportului în comun, iar cei ce merg cu autobuzul sunt fericiţi, pentru că, în sfârşit, ajung mult mai repede la destinaţie. De partea cealaltă, sunt şoferii furioși. Aceştia reclamă blocaje înfiorătoare în zonele respective.
Nici nu a fost deschisă bine încă o bandă dedicată transportului public, că au și apărut primii șoferi rătăciţi. Un bărbat, de exemplu, își dă seama prea târziu că a greșit drumul, așa că dă cu spatele. Alții au riscat şi au mers până la capăt.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Culoarul dedicat autobuzelor are un kilometru. Începe de la Casa Presei Libere și se încheie în apropiere de Arcul de Triumf. Pe aici, spun responsabilii din administrație, timpul de așteptare se va scurta cu peste 20 de minute pentru călători. Imediat au apărut și primii nemulțumiți - șoferii care vor trebui să se înghesuie pe benzile rămase.
Șofer: „O prostie. Nu o prostie că n-ar trebui o bandă unică, banda unică ar trebui să fie pe partea aia și una pe partea asta, nu pe mijloc. Bineînţeles că ne încurcă, uitați-vă ce e pe dreapta”
-Cea mai mare prostie.
-De ce?
-Pentru că oricum era aglomerat.
-Vă încurcă?
-Pe toată lumea! Stăm mai mult în trafic.
„Ca șofer mă încurcă destul de tare, eram obișnuit să merg pe cele 2 benzi, o mai luam pe aici. Asta este, n-avem ce să facem. Avem destul de mult de așteptat”, spune altcineva.
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: „Decizia de a amplasa banda unică pe axa nord centru, pe axul central al Bulevardului Regele Mihai a fost luată din două considerente: unul tehnic, pentru că cele două benzi care existau în trecut, și vedeți marcajul anterior, erau de 5 metri și nu satisfăceau două autovehicule. Marea majoritate a liniilor care traversează acest culoar unic în rondul de la Arcul de Triumf se încadrează și fac stânga. Și atunci traversarea de pe marginea drumului peste cinci benzi de trafic auto era foarte dificilă pentru autobuzele care se aflau în circulație.”
La rândul lor, pasagerii din autobuze sunt fericiţi: „Transportul în comun trebuie să aibă prioritate.” (...)
„Merge repede, este foarte bine. La autobuze ar trebui, ca să nu mai staționeze atâta, că întârziem și la serviciu, stăm foarte mult în trafic”.
În acest moment, Capitala are peste 20 de kilometri de bandă unică.
Este nevoie de aceste culoare, în condiţiile în care au ajuns deja în oraş 100 de autobuze electrice. 20 au intrat în circulaţie, iar la începutul anului viitor vor sosi și primele troleibuze noi.
Daniel Istrate, director Societatea de Transport București: „Zilnic circulă peste 1,5 milioane de călători, noi ne dorim ca aceste cifre să crească, aceste benzi unice nu fac decât să fluidizeze traficul Parcul se va reînnoi total, cu aproape 70%, estimăm.”
Șoferii prinși că merg pe traseul autobuzelor riscă o amendă de la 870 la 1.160 de lei.