Spaima unui nou caz "Bechtel". De ce s-a intarziat cu un an autostrada care leaga Romania de Europa
Amanarile dese au devenit pentru autoritati reteta sigura ca sa nu construiasca autostrazi.
De mai bine de un an, n-au reusit sa desemneze o firma care sa faca soseaua de mare viteza dintre Deva si Lugoj, care face parte din coridorul ce ar trebui sa lege Romania de Europa. In plus, aceleasi autoritati sunt pe cale sa repete greseala cu Bechtel: sa construiasca drumuri, la preturi record, nemaintalnite in toata lumea.
"De 7 luni de zile se paseaza raspunderea intre institutii. Eu o sa cer in continuare autoritatilor respective sa spuna sa nu se faca, dar daca nu, sa dea drumul, ca vine primavara si nu ne apucam de autostrazi" a spus Victor Ponta. Declaratia premierului a fost facute in luna martie. Primavara a trecut, trece si vara si mai mult ca sigur nici anul acesta nu vor incepe lucrarile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Asa arata acum drumul dintre Deva si Lugoj. Tiruri, ambuteiaje, multe restrictii, un drum greoi, printre dealuri, pe care cu greu ajungi la 60 de km pe ora. Termenul pentru executarea acestei autostrazi a expirat anul trecut. Pe locul in care ar fi trebuit sa fie asfalt, bate vantul.
Tronsonul are o suta de kilometri si a fost impartit in 4 loturi. Pentru trei loturi inca din aprilie anul trecut s-au demarat procedurile pentru desemnarea unui constructor. Si de atunci licitatiile se castiga in conditii discutabile iar firmele se contesta intre ele. Totul se intampla din cauza nepriceperii si a lipsei de transparenta a sefilor de la drumuri.
"Pe site-ul CNADNR nu exista informatii despre aceste loturi. Cum s-a licitat, cine a castigat, cu cat se va construi. Lipsa de transparenta a autoritatilor ridica multe semne de intrebare, mai ales in conditiile in care sunt firme care au venit cu preturi mici dar autoritatile au preferat preturile mari", relateaza Alex Dima, corespondent Pro TV.
"Am participat la toate cele 3 loturi. Aceeasi oferta. Am fost respinsi la 2, la una admis. Este inexplicabil...", spune Stefan Serbu director firma de constructie drumuri.
"Cateodata, daca ne uitam la ofertele care sunt depuse la autostrazi, pe diferite sectoare, ne intrebam de ce compania nationala de autostrazi alege oferta mai mare in conditiile in care exista o oferta mai mica. De-a lungul anilor, am pus foarte multe intrebari despre preturile la care se construiesc autostrazile in Romania, preturi extrem de ridicate. Autostrada Bechtel ne-a costat foarte mult. 1,4 mild de euro, pentru doar 52 de km de autostrada. De aceea, trebui sa punem intrebari acum, inainte sa se inceapa constructia altor tronsoane, sa vedem preturile la care se construiesc noile componente, cine a castigat licitatiile si cum castiga. E important sa avem un ochi pe aceste licitatii" explica Cristian Hostiuc, director editorial ZF.
Disputa se muta acum in curtea Companiei de autostrazi. Sefii drumurilor vor hotara cat ne va costa un kilometru de autostrada intre Deva si Lugoj si mai ales cine va construi acest tronson.