Spaima unui nou caz "Bechtel". De ce s-a intarziat cu un an autostrada care leaga Romania de Europa

×
Codul embed a fost copiat

Amanarile dese au devenit pentru autoritati reteta sigura ca sa nu construiasca autostrazi.

De mai bine de un an, n-au reusit sa desemneze o firma care sa faca soseaua de mare viteza dintre Deva si Lugoj, care face parte din coridorul ce ar trebui sa lege Romania de Europa. In plus, aceleasi autoritati sunt pe cale sa repete greseala cu Bechtel: sa construiasca drumuri, la preturi record, nemaintalnite in toata lumea.

"De 7 luni de zile se paseaza raspunderea intre institutii. Eu o sa cer in continuare autoritatilor respective sa spuna sa nu se faca, dar daca nu, sa dea drumul, ca vine primavara si nu ne apucam de autostrazi" a spus Victor Ponta. Declaratia premierului a fost facute in luna martie. Primavara a trecut, trece si vara si mai mult ca sigur nici anul acesta nu vor incepe lucrarile.

Asa arata acum drumul dintre Deva si Lugoj. Tiruri, ambuteiaje, multe restrictii, un drum greoi, printre dealuri, pe care cu greu ajungi la 60 de km pe ora. Termenul pentru executarea acestei autostrazi a expirat anul trecut. Pe locul in care ar fi trebuit sa fie asfalt, bate vantul.

Tronsonul are o suta de kilometri si a fost impartit in 4 loturi. Pentru trei loturi inca din aprilie anul trecut s-au demarat procedurile pentru desemnarea unui constructor. Si de atunci licitatiile se castiga in conditii discutabile iar firmele se contesta intre ele. Totul se intampla din cauza nepriceperii si a lipsei de transparenta a sefilor de la drumuri.

Citește și
Dan Sova
Dan Sova: "Autostrada Sebes-Turda va costa 900 mil. euro si trebuie sa o finalizam pana in 2016"

"Pe site-ul CNADNR nu exista informatii despre aceste loturi. Cum s-a licitat, cine a castigat, cu cat se va construi. Lipsa de transparenta a autoritatilor ridica multe semne de intrebare, mai ales in conditiile in care sunt firme care au venit cu preturi mici dar autoritatile au preferat preturile mari", relateaza Alex Dima, corespondent Pro TV.

"Am participat la toate cele 3 loturi. Aceeasi oferta. Am fost respinsi la 2, la una admis. Este inexplicabil...", spune Stefan Serbu director firma de constructie drumuri.

"Cateodata, daca ne uitam la ofertele care sunt depuse la autostrazi, pe diferite sectoare, ne intrebam de ce compania nationala de autostrazi alege oferta mai mare in conditiile in care exista o oferta mai mica. De-a lungul anilor, am pus foarte multe intrebari despre preturile la care se construiesc autostrazile in Romania, preturi extrem de ridicate. Autostrada Bechtel ne-a costat foarte mult. 1,4 mild de euro, pentru doar 52 de km de autostrada. De aceea, trebui sa punem intrebari acum, inainte sa se inceapa constructia altor tronsoane, sa vedem preturile la care se construiesc noile componente, cine a castigat licitatiile si cum castiga. E important sa avem un ochi pe aceste licitatii" explica Cristian Hostiuc, director editorial ZF.

Disputa se muta acum in curtea Companiei de autostrazi. Sefii drumurilor vor hotara cat ne va costa un kilometru de autostrada intre Deva si Lugoj si mai ales cine va construi acest tronson.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Reactia Guvernului in fata viiturii:
Reactia Guvernului in fata viiturii: "Doamne ajuta sa nu se intample nimic" Harta zonelor amenintate

De luni dupa-amaiza, pentru Romania urmeaza doua zile consecutive de avertizari meteorologice. In unele zone vor cadea pana la 70 de litri de apa, pe metrul patrat, iar joi, oricat ar sta de linistiti unii, vine viitura pe Dunare.

Dan Sova:
Dan Sova: "Autostrada Sebes-Turda va costa 900 mil. euro si trebuie sa o finalizam pana in 2016"

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, a declarat, sambata, la Blaj, ca autostrada Sebes-Turda va costa aproximativ 900 de milioane de euro si va trebui finalizata pana in 2016.

Paradoxul autostrazilor neterminate din Romania: licitatiile dureaza mai mult decat lucrarile
Paradoxul autostrazilor neterminate din Romania: licitatiile dureaza mai mult decat lucrarile

Doar la noi se intampla asa ceva: licitatiile pentru construirea unei autostrazi dureaza mai mult decat lucrarea in sine.

Recomandări
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan

Liberalul Crin Antonescu este varianta cea mai vehiculată pentru poziția de candidat comun al alianței PSD-PNL-UDMR-minorități la alegerile prezidențiale. Paradoxal, însă, nominalizarea sa este întârziată pentru că PNL ar înclina și spre Nicușor Dan.

Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”
Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”

Elena Lasconi a declarat după consultările de la Cotroceni că Iohannis ”nu are legitimitatea morală, nici legală de a mai sta în vârful statului român”. Președinta USR i-a cerut lui Klaus Iohannis să-și dea demisia.

Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.