Autoritatile pun la cale un metrou de suprafata, care sa faca legatura intre Bucuresti si Aeroportul Henri Coanda
Autoritatile de resort se gandesc la un metrou de suprafata care sa faciliteze legatura intre Bucuresti si Aeroportul Henri Coanda.
In conditiile in care Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni - n.r.) de metrou se va termina in 2021, la un an dupa Campionatul European de Fotbal.
"Din nou se pune problema campionatului de fotbal si faptul ca realizarea metroului va depasi data campionatului, deci metroul este prevazut in 2021.
Noi o sa incercam daca putem sa acceleram proiectul, dar sunt lucrari complexe si nu vrem sa acceleram in detrimentul calitatii. Am o alta veste buna pe care o anunt acum, dar o sa o confirm in doua saptamani. Vorbim despre o legatura de cale ferata intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni. L-as numi un metrou de suprafata.
Este o solutie foarte creativa si foarte moderna care exista intr-un dosar in minister la un colaborator. Este un proiect extraordinar, care a fost prezentat international, am impresia chiar premiat, care este usor de realizat, cu un termen de executie foarte scurt", a spus Sorin Buse, Ministrul Transporturilor, in cadrul emisiunii online "De vorba cu ministrul tau".
Potrivit acestuia, proiectul are doua etape.
"In prima etapa, pana cand metroul va fi gata, va asigura legatura Bucurestiului cu Aeroportul Otopeni.
In cea de-a doua etapa - si acolo poate fi cadentat, garniturile de tren pot fi cadentate la 15 minute, in functie de traficul de la Otopeni - se pot orienta inspre Bucuresti si spre tara.
Avantajul fata de metrou este ca poate functiona si noaptea, la o cadenta mai redusa. In momentul in care metroul va fi pus in folosinta, in 2021, cadenta poate fi scazuta, iar aceasta conexiune se va reorienta inspre Bucuresti si spre tara.
Deci, noi dorim ca atunci sa atragem catre Otopeni legaturi din Brasov, din Ploiesti, chiar ne gandim din sudul Bulgariei, pentru a cuantifica la capacitate maxima Aeroportul Otopeni", a explicat ministrul.
Seful de la Transporturi a precizat ca acest tren ar putea fi conectat la reteaua de gari existente, inclusiv cu cea de la Magurele care "mai trebuie putin upgradata".
"Am folosit Bucuresti si nu Gara de Nord pentru ca acest tren poate fi conectat in retea cu reteaua de gari care exista, inclusiv cu gara de la Magurele, care mai trebuie putin upgradata. Acesta este proiectul nostru.
Dar nu numai cu gara din Magurele. Este o harta pe care o voi arata atunci cand voi confirma demararea acestui proiect", a subliniat el.
In plus, Ministerul Transporturilor are in studiu un alt proiect ce vizeaza conectarea catorva dintre statiile terminale de metrou cu linii de tren, pentru preluarea navetistilor.
"Avem in studiu un alt proiect prin care dorim sa conectam cel putin cateva din statiile terminale de metrou cu linii de tren, astfel incat cei care fac acum naveta din comune limitrofe, chiar din periferia Bucurestiului si folosesc maxi taxi in conditii relativ dificile sau sunt fortati pe DN1 sau pe alte sosele sau pe aceste sosele de centura sa poata veni cu un tren, ca un tren de naveta, si sa ajunga direct la o statie de metrou", a adaugat Sorin Buse
Sursa: Agerpres
Etichete: bucuresti, metrou, proiect, suprafete, aeroport henri coanda,
Dată publicare:
03-10-2016 20:01