Autoritatile au inceput operatiunea "Marea Plombare" a soselelor cu gropi. Ce a patit un sofer chiar la intrarea in Capitala
Dupa ce a vazut reactiile soferilor nemultumiti ca isi distrug masinile in gropi, Compania de Administrare a Infrastructurii a inceput Marea Plombare.
Oficialii carpesc 80 de drumuri nationale, dar si A1 si A2. Acopera craterele cu mixtura rece care rezista pana cand vine caldura, apoi vor trece la reparatii rezistente. Pana atunci aveti mare grija la drum. Peste tot sunt gropi acoperite cu apa, adevarate capcane invizibile pentru soferi.
Pe DN2, la intrarea in Bucuresti, o groapa este atat de mare incat efectiv a inghitit roata unei masini. Acum soferul trebuie sa mearga direct in service. Groapa s-a format in aceasta iarna. Nervos, soferul ghinionist care si-a vazut masina suspendata si-a facut din ochi devizul de cheltuieli pentru reparatie. Sperau sa ajunga pana la Buzau. Cei doi, sot si sotie, au venit in vizita la Bucuresti, iar acum se intorc foarte suparati acasa.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"M-am speriat, dintr-o data sa ne lasam intr-o groapa asa mare. Este un dezastru, platim roviniete, platim asigurari."
Cei doi pot fi considerati norocosi. Nu aveau viteza, asa ca stricaciunile nu vor fi prea mari. Groapa masoara mai bine de o jumatate de metru. Este foarte adanca, daca nimeriti in ea riscati sa va stricati complet masina pentru ca este acoperita cu gheata si efectiv nu o vedeti.
Gropile din acest an sunt mai multe fata de anii trecuti. Pentru ca am avut mai multe serii de inghet dezghet, explica responsabilii CNAIR.
Cristian Andrei, reprezentant CNAIR: "Sunt covoare asfaltice mai vechi pe care e inregistrau microfisuri aceste microfisuri datorita fenomenului de inghet dezghet se creaza un efect de pana ducand la dislocarea elementelor constitutive a mixturilor asfaltice."
Astfel se formeaza gropile. In trecut, drumarii reuseau de pilda sa acopere cu o smoala speciala fisurile, iar asfaltul rezista la inghet si dezghet. Din cauza fondurilor insuficiente acest lucru nu se mai face la scara mare.
Intre timp, drumarii au inceput marea plombare. Cele mai importante drumuri pe care se lucreaza sunt Autostrazile A1 si A2, DN1, DN2. In total, 80 de drumuri vor fi plombate cu mixtura rece. Trebuie sa reziste pana in aprilie, cand incepe plombarea cu mixtura calda. Lucrarile cu mixtura calda ar trebui sa reziste mai mult. Cel mai probabil pana la primavara viitoare cand vom numara din nou gropile.