Autoritățile au inaugurat și în acest an numai cioturi din proiectele mari de infrastructură. S-au recepționat 80 de km
Cu puțin peste o mie de kilometri de autostradă și drum expres, câți are în prezent România, autoritățile au inaugurat și în acest an numai cioturi din proiectele mari de infrastructură.
În total, în jur de 80 de kilometri, cei mai mulți cu termene prelungite și întârziate. Am marcat, însă și recorduri, cu deschideri de tronsoane înainte de termen, dar și kilometri rămași la stadiul de muzeu. Anul alegerilor vine, bineînţeles, cu noi promisiuni mărețe privind drumurile din România.
Borna simbolică de o mie de kilometri a fost atinsă cu inaugurarea unui segment de 13,5 kilometri din Autostrada Transilvania. Drumul care leagă localitățile Nușfalău și Suplacu de Barcău, în județul Sălaj nu duce, deocamdată, nicăieri.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Segmentul deschis face parte din Autostrada Transilvania, care ar urma să pornească din Brașov și să lege orașele Sighișoara, Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea.
Tot în Transilvania, responsabilii de la drumuri au marcat, însă, un record în acest an, un lot de 16 kilometri, între Chețani și Câmpia Turzii, deschis cu aproape opt luni, înainte de termen.
În acest fel, șoferii pot să ajungă de pe A3 pe A10, iar apoi pe A1, și în final în cele mai mari orașe din vestul țării. De exemplu, de la Cluj-Napoca la Sibiu.
Lucrurile s-au mișcat și în centrul țării, unde s-au dat în folosinţă la final de săptămâna 32 de kilometri de drum expres.
Pentru ca toată șoseaua Craiova-Pitești să fie gata, mai trebuie finalizate lucrările la cele două capete - Craiova-Robănești și Colonești-Pitești.
Șoferii conduc și pe primii kilometri de pe Autostrada Zero
După ani de așteptare, șoferii conduc și pe primii kilometri de pe Autostrada Zero, șoseua de mare viteză care înconjoară Capitala. Din cei aproape 20 de kilometri, deschiși în nord, folosiți sunt doar jumătate. Cum nu există noduri rutiere care să lege localitățile învecinate, restul drumului a rămas pentru moment la stadiul de muzeu.
Tot muzeu ar putea fi până în primăvară și o porțiune a semicercului sudic al autostrăzii.
Dacă tronsonul 2 Vidra-Bragadiru , cu o lungime de 16 km, e gata pentru a putea fi folosit integral mai e nevoie de finalizarea altor 7 km din tronsonul vecin Vidra- Glina, unde sunt intrările și ieșirire spre DN 4. Doar că aici lucrările au rămas în urmă, constructorul nu s-a mobilizat, iar circulația ar putea fi deschisă cu restricții.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Au fost promişi anul ăsta că vom circula între A 1 și A 2 , ceea ce noi am dezmințit, nu avea nicio șansă. Este marea dezamăgire”.
Așa că în 2024 primele inaugurări de autostradă ar trebui să vină tot pe Autostrada Bucureștiului. Într-un scenariu optimist abia în vara anului viitor, șoferii ar putea ajunge mai repede la mare prin noua șosea de mare viteză.
Totul depinde însă dacă se mobilizează constructorii și de presiunile pe care le fac oficialii responsabili cu drumurile din țara noastră. În sud, de exemplu, pe lotul trei unde sunt cele mai mari întârzieri, constructorul grec a fost penalizat cu 2,3 milioane de lei.
În general, potrivit contractelor, sunt primite pentru început notificări, iar apoi, în funcție de probleme și întârzieri, se execută garanția, care înseamnă aproximativ 10% din contract. Foarte rar, însă, se ajunge la rezilierea contractului. Totuși, un certificat negativ îl împiedică pe antreprenor să mai participle la alte licitații la nivel european timp de trei ani.
În paralel, tot de la anul ar trebui să vedem și primele porțiuni din Autostrada Moldovei A7, cel puțin loturile 1 și 4 din Buzău - Focșani.
Ionuț Ciurea Asociația Pro Infrastructura: „Anul viitor o să fie dificil de estimat un număr precis de kilometri. De ce? Pentru că sunt multe variabile, pentru că este un an electoral și o să vedem promisiuni, gogoși peste gogoşi și foarte multe vorbe goale. Anul viitor nu doar că s-a promis, a promis 250. Nu ştiu de unde să scoatem”.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: autoritati, inaugurare, feroviar, autostrazi,
Dată publicare:
27-12-2023 19:36