Au intrat în vigoare noile reglementări pentru valabilitatea pașapoartelor

Pasaport

Noile reglementări privind extinderea termenelor de valabilitate a pașapoartelor și condițiile de emitere intră în vigoare din 20 iulie.

Astfel, din 20 iulie 2018 intră în vigoare noile reglementări legislative în privința pașapoartelor, urmare a publicării Legii nr.133/18.06.2018 pentru modificarea și completarea Legii nr.248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate.

Conform noilor reglementări, durata de valabilitate a pașaportului simplu electronic va fi de 3 ani pentru persoanele care nu au împlinit vârsta de 12 ani, 5 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 și 18 ani și 10 ani pentru persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani.

Valabilitatea pașaportului simplu temporar rămâne aceeași ca și în prezent, respectiv 12 luni. Eliberarea pașaportului simplu temporar, pentru cazurile în care cetățenii declară că nu doresc eliberarea unui pașaport electronic, se va realiza în termenul legal prevăzut pentru eliberarea unui pașaport electronic (14 zile calendaristice).

Eliberarea pașaportului simplu temporar, într-un termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii, va fi posibilă în situații obiective în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară și urgentă prezentarea persoanei pe teritoriul altui stat și nu există timpul necesar pentru emiterea unui pașaport simplu electronic, situații care trebuie dovedite cu documente care să ateste motivele invocate, precum și în cazurile prevăzute de legislația actuală.

Citește și
pașapoarte
Valabilitatea paşapoartelor simple electronice creşte la 10 ani

Guvernul amintește faptul că taxele pentru emiterea pașapoartelor sunt următoarele: 96 lei pentru pașaportul simplu temporar, 234 lei pentru pașaportul simplu electronic pentru persoanele sub 12 ani și 258 lei pentru pașaportul simplu electronic pentru persoanele peste 12 ani.

Taxa privind emiterea pașaportului se poate achita în numerar la Trezoreria Statului, CEC Bank, casieria Instituției Prefectului sau prin mandat poștal, la orice oficiu poștal. Plata se poate efectua și prin internet banking sau virament bancar, în aceste cazuri emiterea pașaportului realizându-se numai după confirmarea plății de către unitățile Trezoreriei statului.

Preschimbarea pașaportului se poate solicita și înainte de expirarea termenului de valabilitate, cu programarea prealabilă la serviciul de pașapoarte accesând site-ul www.epasapoarte.ro sau la cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular din străinătate utilizând adresa www.econsulat.ro.

Pentru informații suplimentare, precum și pentru facilitarea depunerii documentelor puteți consulta www.pasapoarte.mai.gov.ro sau www.informatiiconsulare.ro.

Articol recomandat de sport.ro
Și-a refăcut viața, la trei ani de la divorț, cu bărbatul cu care a fost acuzată că și-a înșelat soțul: ”Am avut curaj”
Și-a refăcut viața, la trei ani de la divorț, cu bărbatul cu care a fost acuzată că și-a înșelat soțul: ”Am avut curaj”
Citește și...
MAI a mutat sediile pentru pașapoarte din Amzei și Pipera într-un mall din sectorul 3
MAI a mutat sediile pentru pașapoarte din Amzei și Pipera într-un mall din sectorul 3

De luni, bucureștenii își pot ridica pașapoartele doar de la mall. Birourile Pipera și Amzei au fost mutate în centrul comercial Parke Lake, din sectorul 3. Un alt sediu funcționează deja la Plaza România, în sectorul 6.

Valabilitatea paşapoartelor simple electronice creşte la 10 ani
Valabilitatea paşapoartelor simple electronice creşte la 10 ani

Veşti bune pentru românii care au în plan să-şi facă un paşaport nou. Paşapoartele simple electronice vor fi valabile 10 ani în loc de 5, cum era până acum pentru persoanele care au împlinit 18 ani.

Valabilitatea pașapoartelor se extinde la 10 ani. Care este condiția
Valabilitatea pașapoartelor se extinde la 10 ani. Care este condiția

Valabilitatea pașapoartelor simple electronice va fi extinsă de la cinci la 10 ani, în cazul persoanelor cu vârsta de peste 25 de ani.

Recomandări
Ce cuprinde noua ordonanță ”trenuleț” a Guvernului Bolojan. Măsurile fiscal-bugetare și de ”relansare economicǎ” pentru 2026
Ce cuprinde noua ordonanță ”trenuleț” a Guvernului Bolojan. Măsurile fiscal-bugetare și de ”relansare economicǎ” pentru 2026

Guvernul a transmis într-un comunicat emis luni noaptea, 22 decembrie, la ora 22.25, publicarea unei ordonanțe de urgență (OUG) care reglementează un set de măsuri ”necesare” pentru elaborarea bugetului pe anul 2026, cât și o serie de măsuri pentru 2026.  

Negocieri de pace fără succes între SUA, Ucraina și Rusia. Volodimir Zelenski se pregătește pentru un nou Crăciun negru
Negocieri de pace fără succes între SUA, Ucraina și Rusia. Volodimir Zelenski se pregătește pentru un nou Crăciun negru

Discuțiile separate care au avut loc în Florida între delegațiile Statelor Unite, Ucrainei și Rusiei au fost descrise și de această dată drept „constructive" de oficialii americani.

Ordonanța trenuleț „costă” bugetul de stat jumătate de miliard de lei anul viitor. Cum a propus Finanțele să acopere „gaura”
Ordonanța trenuleț „costă” bugetul de stat jumătate de miliard de lei anul viitor. Cum a propus Finanțele să acopere „gaura”

Ministerul Finanțelor a făcut public, luni 22 decembrie, la ora 22:52, un proiect de ordonanță de urgență care definește cadrul pentru elaborarea bugetului pe anul 2026 și conturează direcțiile financiare pentru perioada următoare.