Asociația Pro Infrastructura: pista de pe Otopeni e "într-o stare dezastruoasă". CNAB spune că a reparat-o

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Luni 02 Aprilie 2018 18:20
Categorie: Actualitate

Asociația Pro Infrastructură semnalează pe Facecook un incident grav de siguranță petrecut săptămâna trecută pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare.

CNAB spune că pista a fost reparată

Suprafaţa de rulare a pistei 08R-26L, de pe Aeroportul Otopeni, a fost înlocuită până în prezent în proporţie de 80%, în urma unui program de reparaţii curente derulat în ultimii ani la această pistă, precizează reprezentanţii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

"La decolarea de pe pista 08R a cursei El-Al de vineri, 30 martie, operată cu o aeronavă Boeing 747-400, s-a produs o exfoliere a statului asfaltic de uzură, cu o grosime de 0,6 cm. Acest tip de aeronavă operează, conform certificatului de autorizare emis de AACR, cu măsuri speciale. Astfel, conform procedurii în vigoare, imediat după decolare a fost efectuat controlul special pe suprafaţa pistei şi, ca urmare, s-a intervenit pentru eliminarea neconformităţii în vederea desfăşurării în siguranţă a traficului aerian. În 10 minute, traficul a fost redirecţionat către pista 08L, siguranţa în exploatare nefiind afectată", explică CNAB într-un comunicat

”INCIDENT GRAV de siguranță săptămâna trecută pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare!

Organizația noastră a mai atras atenția recent asupra stării execrabile a pistelor și a suprafețelor de mișcare de pe aeroportul din Otopeni. Din păcate suntem nevoiți să o facem din nou, deoarece este inadmisibil că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor!

Pista 08R/26L, singura operațională pe întreaga lungime de 3500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, vinerea trecută, în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranța aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă de reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel.

În timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund, nefuncțională pe o treime din lungime, era închisă complet pentru lucrări de întreținere. În consecință, timp de mai bine de o oră, Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost complet închis traficului aerian, aeronavele aflate în zbor fiind nevoite să evolueze în zone de așteptare până la remedierea problemelor!

Practic s-a ajuns în situația în care piloții, controlorii de trafic aerian și chiar managerii companiilor aeriene atrag atenția că starea infrastructurii aeroportuare a devenit inacceptabilă și riscurile operaționale sunt extrem de ridicate! Până și conducerea operatorului național TAROM a declarat recent că este nevoită să schimbe anvelopele aeronavelor de 5-6 ori mai des decât în mod normal din cauza pistelor și suprafețelor de mișcare degradate.

Solicităm Companiei Naționale Aeroporturi București precum și Ministerului Transporturilor din România să ia de măsuri urgente pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu avea evenimente cu posibile urmări tragice!” este mesajul publicat pe Facebook de Asociația Pro Infrastructură.
 

Şova: Pistele Aeroportului Otopeni sunt verificate zilnic de specialişti; voi cere o situaţie cu anvelopele schimbate

Pistele Aeroportului Otopeni sunt auditate şi verificate zilnic de Autoritatea Aeronautică Civilă, de specialişti care îşi asumă responsabilitatea privind utilizarea lor şi cred că în cazul în care aceste piste ar fi inadecvate utilizării ar fi închise, a declarat, săptămâna trecută ministrul Transporturilor, Lucian Şova, la o conferinţă de specialitate.

El a răspuns, astfel, afirmaţiilor făcute la Timişoara, de directorul general al TAROM, Werner Wolff, potrivit căruia Aeroportul Internaţional Henri Coandă are nevoie de investiţii masive în căile de rulare, întrucât gropile care sunt în pistă taie roţile avioanelor pe care TAROM trebuie să le schimbe "într-un mod halucinant", fapt care atrage costuri foarte mari pentru companie.

"Pistele Aeroportului Otopeni sunt auditate şi verificate zilnic de către Autoritatea Aeronautică Civilă, de specialişti care îşi asumă responsabilitatea privind utilizarea lor. Presupun că există unele disfuncţionalităţi, ştim din cultura publică faptul că ar trebui şi urmează a fi reabilitate întâi una din piste, apoi cealaltă să intre în reparaţie capitală. Eu am credinţa că, dacă aceste piste ar fi inadecvate utilizării, ar fi închise, pentru că altfel cred că aţi acuza de incompetenţă, ca să nu spun de mai mult, pe cei care le evaluează zilnic, călcând pe ele", a spus ministrul.

Şeful de la Transporturi a adăugat că îi va cere directorului general al TAROM o situaţie cu numărul de roţi noi schimbate după câteva zile de utilizare, pentru "a avea o măsură mai clară asupra a ceea ce a afirmat".

"Domnul Wolff cred că a făcut nişte afirmaţii care concordă cu realitatea. Mă grăbesc să ajung la minister şi să îi cer o situaţie cu privire la numărul de anvelope noi schimbate în primele 7 zile sau 15 zile de utilizare, pentru a avea o măsură mai clară asupra a ceea ce a afirmat. Vă asigur că la nivelul aeroportului se întreprind măsuri! Ştiu că săptămâna trecută am avut discuţii şi eu cu cei de la Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru a reevalua documentaţia în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie, astfel încât pista care trebuie să intre în reabilitare să intre în această vară", a menţionat Şova.

În altă ordine de idei, el a admis că noul terminal de la Otopeni este "pe hârtie de foarte mult timp" şi a precizat că se fac eforturi pentru demararea lucrărilor.

"Noul terminal de la Otopeni este pe hârtie de foarte mult timp. Este aproape la limita posibilităţii de a fi implementat, dat fiind că există riscul ca, dacă în 2019 nu încep lucrările, să se piardă rezervarea pe care o are aeroportul de la autorităţile locale privind PUZ-ul, să trebuiască un nou PUZ care, probabil, nu ar mai arăta la fel. Se fac eforturi pentru a se începe lucrările şi pentru a se începe implementarea etapizată a construcţiei noului terminal. Acolo e vorba de un nou terminal din trei module. Pentru primul vor începe în cursul anului viitor lucrările", a dat asigurări Lucian Şova.

Aeroportul Internaţional Henri Coandă are nevoie de investiţii masive în căile de rulare, întrucât gropile care sunt în pistă taie roţile avioanelor pe care le schimbăm într-un mod halucinant, fapt care atrage costuri foarte mari pentru compania noastră, a declarat, duminică, la Timişoara, directorul general al TAROM, Werner Wolff.

 

Directorul TAROM, nemulţumit de condiţiile de pe Otopeni.
Directorul TAROM, nemulţumit de condiţiile de pe Otopeni. "Din cauza gropilor, schimbăm roţile halucinant de des"
VIDEO PROTVPLUS.RO
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Finalistii
Bogdan Ioan, Dora Gaitanovici, Alma Boiangiu și Mădălina Coca au trecut mai departe, în MAREA FINALĂ VOCEA ROMÂNIEI

11:08
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Trio Tudor Chirilă
Tudor Chirilă, legat fedeleș pe scenă Vocea României. Un moment original, pe care publicul l-a savurat din plin

07:53
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Alexa Dragu
Energie pe scena Vocea României! Alexa Dragu a intrat în forță pe scenă, în drumul spre marea finală

08:22
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Bogdan Ioan
Bogdan s-a ridicat la înălțimea așteptărilor și toată lumea a dansat în scaune, pe piesa cântată de el

08:59
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Trio Andra
Andra și fetele din echipa ei au făcut furori! O piesă nouă, încărcată de emoție și o prestație pe măsură

07:38
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Alma Boiangiu
Alma și-a cântat drumul spre marea finală, iar antrenorii au fost atenți la fiecare detaliu. Vezi prestația ei aici

08:16
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Madalina Coca
Cuvinte de laudă pentru Mădălina Coca. A cântat și i-a încântat pe toți cei care au ascultat-o

07:54
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Trio Irina Rimes
Au "colorat visele" împreună cu Irina Rimes, într-un moment exploziv. Trio-ul a încins imaginația antrenorilor

07:29
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Trio Smiley
O piesă a bărbaților, despre femei. Smiley și băieții din echipa lui au ridicat publicul de pe scaune, pe ritmuri de reggae

07:04
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Vitalie Maciunschi
Momentul care nu te poate lăsa indiferent! Vitalie Maciunschi a smuls ropote de aplauze

07:13
masina politie, politie
Polițist agresat la Calafat în timp ce încerca să aplaneze un scandal între două grupuri
Cum arată în interior trenul direct Cluj - Viena. Durata călătoriei până în capitala Austriei
Salvamontiștii, misiune dificilă de recuperare a bărbatului mort după avalanșa din Bucegi
Primul tren Cluj - Viena a plecat duminică din România. Ce prețuri au biletele
Avalanșă în Bucegi. Grup de turiști surprins de zăpadă; un bărbat a murit
REZULTATE LOTO 6 din 49, 9 decembrie 2018. Numerele câștigătoare
politia
Doi hoţi din locuinţe, surprinşi în flagrant de poliţiştii din Sectorul 3. Cum i-au pândit
Primăria Capitalei vrea să acorde elevilor gratuitate la transportul în comun
Opt răniți în Olt după ce un șofer a intrat pe contrasens. El și soția sa, captivi între fiare
Incendiu puternic la o fabrică din Reghin. ”Aşa flacără mare n-am văzut în viaţa mea"
Asociaţii civice acuză PSD că "dinamitează" dezvoltarea Moldovei
Anchetă la Sibiu, în cazul celor 7 frați intoxicați. Incidentul petrecut în aceeași casă, acum câțiva ani