Angajații companiilor se distrează de la distanță, în pandemie. Cum aleg să-și petreacă timpul

Ultima actualizare: 10-10-2021 19:56

Drumețiile cu colegii la munte, mersul la escape room, trasul cu arma sau arcul, au fost înlocuite de jocuri video interactive la care angajații participă de acasă.

Potrivit firmelor care organizează teambuilding-uri, 50% dintre clienți sunt companii care, până acum, nu apelau la astfel de servicii. Experiențele online sunt într-adevăr mai ieftine însă, oricât ar fi de creative, nu pot înlocui socializarea față în față.

Chiar dacă nu s-au întâlnit fizic, angajații unei companii din Capitală s-au aliat de la distanță și au evadat dintr-o casă unde erau captivi virtual. Alții, au fost puși să reproducă un tablou celebru cu ce au prin casă și să își facă un selfie.

Beatrice Vana, reprezentant resurse umane: "Au avut parte de diferite probe, au lucrat împreună pentru a descoperi un mister legat de o crimă sau să descopere anumite obiecte, să vină cu obiecte pe care să le arate celorlalți colegi, adunate de prin casă."

Tudor Șandru, angajat: "S-a lăsat cu râsete, zâmbete. A fost o descătușare în adevăratul sens al cuvântului."

De altfel, firmele de profil au fost nevoite să se adapteze rapid. O companie din Capitală, de exemplu, a creat peste 100 de programe de divertisment pentru companiile care vor să își destindă angajații.

Madalina Sava, coordonator evenimente corporate: "Aici avem o companie care face un quiz despre sărbătorile de Crăciun și în curând o să intre și un magician. Cine a zis că nu poți să petreci în online? MC-ul evenimentului și cu DJ Antena întrețin atmosfera. Aici se desfășoară pentru o companie de IT, cred că sunt 100 de participanți, o altfel de degustare de vinuri. Interactivă."

Experiența virtuală este potrivită mai ales pentru echipele în care colegii se află în mai multe colțuri ale lumii, iar un alt beneficiu este prețul mai mic.

Sergiu Teodosiu, organizator teambuilding: "Undeva între 10 euro de participant și poate 50, 60 de euro de participant. În offline, în general, prețurile sunt un pic mai mari, adică pot ajunge și la 100, 140 de euro."

Teambuilding-urile "tradiționale" au rămas, însă, o opțiune pentru unele companii, chiar dacă trebuie pregătite mai atent.

Vânătoarea de comori, tirul cu arcul, paintball-ul sau airsoft-ul, rămân în continuare în preferințele firmelor care vor să își destindă salariații.

Pandemia a schimbat însă regulile. Angajații sunt acum organizați în grupuri mai mici, iar în acest moment, cei care vor să participe la astfel de activități, trebuie să fie vaccinați sau să fi trecut prin boală în ultimele șase luni.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO