Alerta medicala in UE. Un medicament folosit pentru tratarea osteoporozei poate cauza infarct


Ultimul update: Joi 16 Ianuarie 2014 07:09
Data publicarii: Luni 13 Ianuarie 2014 19:03
Categorie: Stiri actuale

Alerta europeana in cazul unui medicament care trateaza osteoporoza, dupa ce s-a constatat ca acesta poate produce infarct si cheaguri de sange.

Expertii Agentiei Europene a Medicamentului recomanda tuturor reumatologilor din Uniune sa nu mai recomande Osseor.

Alerta a fost transmisa si in Romania, mai ales ca la noi medicamentul se elibereaza si compensat.

Medicamentul Osseor, sub forma de granule, se administreaza zilnic bolnavilor de osteoporoza. Acesta contine o substanta activa, numita "ranelat de strontiu", care are efecte similare calciului: stimuleaza formarea de tesut osos si reduce fragilitatea oaselor.

Evaluarile privind siguranta produsului, incepute inca din 2011 , au relevat efecte adverse periculoase.

Expertii europeni au anuntat ca din 1.000 de pacienti tratati cu acest medicament, 4 au facut infarct iar la alti 4 au aparut cheaguri de sange. La acestia se adauga multi pacienti cu reactii cutanate sau probleme hepatice

Dupa mai multe restrictii in administrare, comitetul de evaluare a riscului de la Agentia Europeana a Medicamentului a recomandat ca produsul sa NU mai fie folosit in tratarea osteoporozei.

In Romania sunt 1,5 milioane bolnavi de osteoporoza, insa acest produs se recomanda in anumite cazuri.

"La pacienti selectionati care nu puteau sta in picioare , la cei imobilizati la pat", a clarificat reumatologul Daniela Opris.

Chiar si cu aceasta recomandare, decizia finala apartine Comisiei Europene care intr-o luna va decide daca medicamentul ramane sau nu pe piata.

Medicamentul care ar putea ajuta 1 milion de romani a fost aprobat in SUA
Medicamentele generice sunt la fel de eficiente, sustin specialistii britanici
VIDEO PROTVPLUS.RO