Un tanar de 27 de ani a fost lovit de tren in Bucuresti. Modul simplu prin care pot fi evitate noi tragedii
Un barbat care incerca sa traversele o linie de cale ferata de la periferia Capitalei a fost lovit de tren. Numai norocul a facut sa fie aruncat de forta impactului intr-o parte si nu sub rotile locomotivei.
Tanarul de 27 de ani a fost lovit de tren, joi dimineata, pe Soseaua Industriilor din Sectorul 3 al Capitalei, acesta fiind transportat la spital in stare grava, cu fracturi multiple, a declarat purtatorul de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti, Daniel Vasile.
Potrivit lui Daniel Vasile, tanarul a traversat linia fara sa se asigure, fiind lovit de locomotiva unui tren de calatori si aruncat lateral.
Politistii dau vina pe victima, insa cei care locuiesc in zona spun ca aceasta nenorocire i se poate intampla oricui. Zilnic, oamenii isi risca viata si traverseaza linia ferata ca sa ajunga la statia RATB. Desi au facut mai multe sesizari, nimeni nu i-a bagat in seama.
Din spusele mecanicului de locomotiva, tanarul a coborat dintr-un autobuz si a vrut sa traverseze linia ferata care strabate Soseaua Industriilor. Purta casti, asa ca nu a putut sa auda trenul care l-a lovit.
"A fost adus in stare grava, intubat, ventilat mecanic, traumatism cranio-cerebral grav, deci in coma", a spus Fiorella Mitoiu, purtatorul de cuvant al Spitalului Pantelimon.
Cei care locuiesc in zona spun ca povestea s-a repetat de multe ori pentru ca trecerile peste calea ferata nu sunt amenajate corespunzator, vizibilitatea e scazuta din cauza vegetatiei, iar statiile RATB nu exista. Asa ca ei sunt obligati sa astepte autobuzele pe carosabil sau pe terasamentul caii ferate.
"E inutila aceasta cale ferata in ditamai cartierul. Le-am spus ca stau peste calea ferata si copilul meu traverseaza la scoala. Zice sa il invatati sa se uite stanga dreapta", a spus o femeie.
Linia apartine CFR-ului, insa pe ea circula trenurile unui operator privat, care sustine ca pietonii sunt de vina.
"Pietonii, populatia din zona traverseaza prin locuri nepermise, sunt pasaje amenajate, dar nu le respecta, noi ca masura de protectie am limitat viteza la 30 km la ora, e o problema care necesita multa atentie din partea Primariei Sectorului 3", a spus Constantin Oprea, reprezentantul TransFeroviar.
Au fost cerute explicatii si de la Regia Autonoma de Transport Bucuresti.
Reprezentantii RATB au transmis ca lor le revine in grija doar stalpul pe care este tablita cu numele statiei, nimic mai mult. Despre alveole, trotuar sau refugiu, ar trebui sa intrebam la primaria generala sau cea de sector.
Primaria generala a dat trimitere la Administratia Strazilor. Institutia sustine ca are nevoie de aprobarea CFR pentru constructia unor statii.
Asadar, CFR si operatorul privat arata cu degetul spre primaria de sector, care indruma spre RATB. RATB paseaza problema inapoi Primariei Generale si Administratiei Strazilor.
Iar acestia din urma sustin ca fara acordul CFR-ului nu pot construi statii pentru ca nu pot micsora din latimea soselei.