Care e media unei călătorii cu mașina în București. Cât a făcut un șofer din Popești până în Piața Victoriei
În București, oamenii pierd ore bune în trafic din pricina aglomerației. Datele arată că există 700 de autoturisme la mia de locuitori.
În lipsa unor alternative, mulți preferă mașinile personale. Astfel, durata medie a unei deplasări a ajuns să fie de 37 de minute, în creștere față de anii trecuți.
La ora 12:30, deja orașul e aglomerat. Principalele străzi sunt colorate cu roșu și galben. Asta înseamnă că sunt pline de mașini.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
În anumite momente din zi, străzile din București arată ca niște râuri pe patru roți, pentru că toată lumea se grăbește. Prinsă în coloană, o ambulanță intră pe contrasens ca să ajungă mai repede la destinație.
Șofer: „Foarte aglomerat. Din ce în ce mai aglomerat. Am făcut astăzi, de exemplu, de la Popești până la Victoriei o oră”.
Șofer: „Mă duc spre Băneasa. Cât oi face până acolo, nu știu...”.
Reporter: „Cam în timp faceți în medie un drum?”.
Șofer: „Poate să fie și jumătate de oră, poate să fie și o oră”.
Potrivit unei analize, la mijloc este vorba și de o gestionare ineficientă a problemei. Nu există o diferențiere clară între drumurile de mare capacitate, destinate tranzitului, și străzile mai mici folosite de localnici pentru treburile zilnice. Așa că toate mașinile, indiferent de destinație, ajung să blocheze aceleași intersecții.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: „Traficul din București este generat de dezvoltarea urbană. Domnul prim-ministru ne-a invitat la o discuție despre trafic. Deci traficul din București este generat de sute de astfel de investiții din care unele dintre ele s-au finalizat și efectele le vedem pe pielea noastră.”
În București se întâlnesc opt drumuri naționale și trei autostrăzi, iar cele mai multe au una sau două benzi pe sens. Insuficiente pentru a prelua volumul mare de mașini. Cele mai aglomerate drumuri de intrare în oraș sunt DN 1, A1 și DN 2 - cu sute de mii de mașini zilnic. Pe lângă acestea, estimările arată că în Capitală sunt 700 de autoturisme la mia de locuitori.
Așa s-a ajuns ca, în București, durata medie a unei călătorii să fie de 37 de minute. Iar asta pune presiune pe sistemul de transport, dar și pe cel de parcări, în condițiile în care aproximativ 2 milioane de mașini au zilnic drum prin Capitală.
„De ce am parcat pe trotuar? Pentru că în această zonă nu sunt locuri de parcare. Niciun fel de locuri” spune un participant la trafic.
Planul de Mobilitate Urbană, la care se lucrează, trebuie să remedieze situația. Documentul a fost în dezbatere publică mai multe săptămâni, iar acum autoritățile fac ultimele modificări, după care urmează votul consiliului. Planul prevede semafoare inteligente, extinderea rețelei de transport public, piste de biciclete și parcări suplimentare.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, nicusor dan, trafic, mobilitate urbana,
Dată publicare:
17-09-2024 19:32