15% dintre accidentele din Romania implica motociclisti. Ce cuprinde echipamentul de siguranta care le poate salva viata
Romania e fruntasa Europei intr-un top al deceselor rutiere. La noi sunt inregistrate cele mai multe accidente la un milion de locuitori, iar in 15% dintre ele sunt implicati si motociclisti.
Daca au viteza prea mare, echipamentul de siguranta nu le poate salva viata.
Robert Muresan si-a petrecut ultimii 8 ani pe motocicleta, fiind primul pilot roman care a obtinut puncte intr-o competitie mondiala de motociclism viteza. Robert spune ca echipamentul de protectie trebuie ales cu grija, pentru ca le poate salva viata motociclistilor in procent de 80%.
Robert Muresan: "Cele mai multe accidentari sunt la cap, de aceea casca e foarte importanta. De asemenea, avem manusile, in cazul unei cazaturi, fiecare tinde sa se sprijine pe maini, e important ca manusile sa aiba partea aceasta din carbon."
Unul dintre cele mai noi echipamente de protectie pentru motociclisti este vesta gonflabila. Sau cu airbag, cum e cunoscuta in SUA.
Vestele protejeaza in mod special coloana vertebrala si gatul. Gulerul are doua airbag-uri legate de un mic recipient cu dioxid de carbon. Intreg sistemul este conectat printr-un cablu la motocicleta, iar in cazul unei caderi vesta se umfla in doar 0.2 secunde.
Un recipient costa 20 de euro, iar vesta peste 360. La fel de importante sunt si aceste platose rigide pentru torace. Sau alte gadgeturi care protejeaza tot coloana.
Peste 80% din energia de impact este absorbita de protectie, nu este transmisa coloanei. Si costa 399 de lei.
Din pacate, in privinta accidentelor rutiere, in Romania se inregistreaza 92 de decese la un milion de persoane, ceea ce ne plaseaza pe primul loc in Europa, potrivit cifrelor Comisiei Europene.
15% dintre accidentele de la noi au drept victime motociclisti. Vestea proasta este ca indiferent de echipamentul de protectie, la o viteza mai mare de 70 de km la ora impactul cu un corp solid este fatal.