Zece la sută din elevii care au început clasa a VIII-a nu au reușit să o termine. Majoritatea au renunțat la școală
Anul acesta, aproximativ zece la sută din elevii care au început clasa a VIII-a, nu au reușit să o termine. Au renunțat de tot la școală ori au rămas corigenți, cu mediile neîncheiate.
Aceștia din urmă mai au o șansă să promoveze într-o sesiune specială, apoi vor fi repartizați automat la școlile profesionale.
Din peste 171 de mii de elevi care au început clasa a 8-a, doar 155 de mii au promovat și au fost înscriși la Evaluarea Națională. Dintre aceștia, însă, șase mii nu s-au prezentat la examen.
Numai în județul Ilfov, de exempu, în trei licee, aproximativ 50 la sută dintre elevi nu au terminat clasa a VIII-a. Fie au rămas corigenți sau au avut medii neîncheiate. Pentru ei este organizată o sesiune specială de corigente și încheiere a mediilor, însă nu vor mai avea șansa să sustină Evaluarea Națională. Vor fi repartizați la școlile profesionale.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: „Explicația este simplă, au început clasa a 8-a, însă nu au putut să promoveze disciplinele în așa fel încât să ai situația încheiată. În condițiile în care ne-am jucat cu școala închis-deschis, n-am făcut altceva decât să îndepărtăm de școală o mare parte dintre elevi."
Majoritatea copiilor renunță la școală din cauza sărăciei. Potrivit asociației „Salvați Copiii”, anul trecut erau peste 20 de mii de copii neîncadrați în sistemul de învățământ, deși aveau vârsta necesară, iar unul din patru elevi din mediul rural a abandonat școala în 2020, primul an de pandemie, arată datele Ministerului Educației.
Legea Educației Naționale și Codul Penal prevăd sancțiuni împotriva părinților care nu își duc copiii la școală, cum ar fi amenzi de până la 5000 de lei și inclusiv închisoare de la trei luni la un an, însă acestea nu sunt puse în aplicare.
Liliana Bibac, reprezentant organizație Salvați Copiii: „Legea privind protecția copilului spune că trebuie să anunțăm autoritățile, Direcția de Protecția Copiluilui, dar la nivel uman de cadru didactic și elev poate trebuie identificată întâi situația copilului printr-o relație bună, bazată pe încredere. Copiii, în momentul în care sunt pierduți din sistemul educațional, este foarte greu să îi aducem înapoi și să ajungem la ei.”
Potrivit Eurostat, în 2021, peste 15% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani, din România, terminaseră cel mult 8 clase.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: scoala, evaluare nationala, elevi, ministerul educatiei,
Dată publicare:
15-06-2022 19:52