Portret de miliardar din umbra. Cine este "Regele vagoanelor", acuzat ca urma sa ingroape definitiv CFR Marfa. VIDEO
Cine este Gruia Stoica? Personaj controversat si extrem de discret, milionarul a iesit din umbra in ultimii ani prin expansiunea imperiului sau economic.
Grup Feroviar Roman, la care Stoica este actionar majoritar, a devenit cea mai importanta companie de transport feroviar privat din Romania, dar si din Estul Europei.
Gruia Stoica si fratele sau, Vasile Didila, detin Grampet, un grup intreg de firme de reparatii de trenuri si transport feroviar, care a pornit la drum in anii 2000.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Ascensiunea companiei a fost fulminanta. Dintr-o afacere de familie, cu doar cativa angajati, concernul detine majoritatea afacerilor private din domeniul feroviar in Romania.
De unde a inceput Gruia Stoica constructia imperiului sau
Plecat dintr-o comuna modesta din judetul Galati, Gruia Stoica si-a inceput afacerile cu fier vechi, dupa care a prins gustul vagoanelor. In urma cu un an, intr-o ancheta a emisiunii "Romania te iubesc" v-am prezentat in premiera cum si unde si-a inceput afacerile.
"De aici, din satul Toflea judetul Galati, vin fratii Gruia Stoica si Vasile Didila, cei care au facut o adevarata avere din transportul feroviar. Ei au inceput cu niste suruburi de la Comat si au devenit multimilionari", povestea atunci Cosmin Savu.
Grup Feroviar Roman, firma fanion a concernului Grampet, si-a dezvoltat afacerile sufland de sub nasul companiei CFR Marfa contracte grase de transport. Conpet, Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare sau Compania Nationala a Huilei fiind doar cateva dintre acestea.
Miron Mitrea dezvaluie cum a ajuns GFR o companie de succes
Fostul ministru Miron Mitrea, in mandatul caruia a aparut si a crescut spectaculos compania lui Gruia Stoica, vorbea in urma cu cateva luni despre succesul GFR-ului.
"Dumneavoastra ce vreti sa-mi spuneti ca cel mai mare transportator privat din Romania a facut loc pe piata stand pe scaun aicea facand propuneri de transport? Nu! S-au dus si au negociat pe cei care erau beneficiarii de transport.
Capacitatea unei firme private de a face lobby pe langa o firma de stat sau privata, de a renunta la o companie de stat si de a lua o companie privata, este mult mai mare decat a unei companii de stat si stiti bine la ce ma refer", spunea Mitrea.
Se pare insa ca metodele folosite nu au fost cele mai ortodoxe si au intrat sub vizorul autoritatilor, iar acum Gruia Stoica isi va conduce afacerile pentru urmatoarele 29 de zile din arestul politiei.
Sursa: Pro TV
Etichete: arest, gruia stoica, GFR, transport feroviar,
Dată publicare:
30-01-2014 19:05