Misterul dezastrului de la Hindenburg, rezolvat dupa 76 de ani: ce i-a ucis pe cei 35 de pasageri
Misterul dezastrului de la Hindenburg a fost in sfarsit rezolvat la 76 de ani de la incidentul care a marcat practic incheierea epocii zepelinelor.
Cauza accidentului care a adus pe 6 mai, 1937 la moartea a 35 din cei 100 de pasageri si membri ai echipajului aflati la bord a fost electricitatea statica, a dezvaluit o echipa de experti care a investigat din nou cazul, relateaza dailymail.co.uk.
Potrivit acestora, dirijabilul ce purta numele fostului lider german Paul von Hindenburg, s-a incarcat electric in urma unei furtuni electrice, iar firele rupte sau blocarea supapei de gaz au dus la scurgerea hidrogenului in sistemul de ventilatie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Atunci cand membrii echipajului de la sol au alergat dupa corzile de aterizare au legat direct la pamant dirijabilul cauzand o scanteie. Se crede ca focul a izbucnit in coada dirijabilului iar scurgerile de hidrogen ar fi amplificat scanteile provocate de descarcarile de energie statica.
Jem Stansfield, un inginer britanic in aeronautica si echipa sa de cercetatori din San Antonio, Texas au incendiat modele mai mici, de 24 de metri, pentru a afla cauza reala a celebrului dezastru. Scopul lor a fost acela de a desfiinta teorii senzationaliste ca cea a unui atac terorist sau cea care sustine ca dirijabilul a luat foc din cauza compozitiei chimice a vopselei in care a fost invelit.
S-au numarat si teorii ale conspiratiei ce au pus accidentul pe seama unui sabotaj. Capitanul dirijabilului Max Pruss, scapat cu viata din incendiu, in ciuda unor arsuri grave, a declarat ca era imposibil ca dirijabilul, aproape static, sa ia foc din senin. S-a spus chiar ca insusi Adolf Hitler ar fi comandat accidentul.
Dirijabilul, lung de 245 de metri, a luat foc atunci cand se pregatea de aterizare in New Jersey. In investigatiile initiale, cercetatorii nu s-au pus de acord asupra cauzelor scurgerii de gaze sau a declansarii scanteii care a dus la incendiu.