Fenomenul "Frozen" ingheata concurenta. Copiii nu mai vor papusa Barbie, ci personajele din faimosul film Disney
Copiii indragostiti de personajele din acest desen animat si-au convins parintii sa alerge innebuniti prin magazine dupa orice ar putea aduce cu magia din regatul inghetat.
De pilda, coloana sonora a peliculei este printre cele mai vizionate de pe internet, a fost tradusa in toate limbile pamantului si ii provoaca pe fanii de-o schioapa sa isi demonstreze talentul.
In masina, in parc si in dormitor, in Liban, Japonia si oriunde exista televizor sau sala de cinema, copiii canta "Let it be", o melodie descarcata de 700 de milioane de ori in ultimul an. Evident ca ne inclinam in fata imparatiei Frozen si aici, in Romania.
Copiii care inca merg sovaielnic si articuleaza cu greu cuvantul "printesa" recunosc eroinele. Si tot ei dirijeaza importurile, aranjamentele tematice din magazine si cautarile infrigurate ale parintilor. Jucaria costa 200 de lei.
Este vorba despre doua surori de poveste care au lasat intr-un con de urma papusa Barbie, ajunsa- in ani omenesti- la varsta pensionarii.
Acum 55 de ani, in Statele Unite isi facea debutul prima papusa cu trasaturi adulte, destinata productiei de masa, Barbie avea 25 de centimetri inaltime si o cascada de par blond. Carisma ei a vandut de atunci peste 900 de milioane de papusi originale si accesorii pentru copii in valoare de zeci de miliarde de dolari. Acum, venerabila doamna se confrunta cu generatia tanara.
Recuzita originala Frozen e la fel de scumpa ca Barbie, cea adevarata. O pereche de papucei de plastic costa 40 de lei. O diadema, aproape 50; manusi cu sclipici, 86 de lei. Seturile complexe, care fac din dormitorul copiilor scene de basm, bat spre suta de euro. Iar Olaf, companionul de nea al printesei Elsa, se dezmembreaza si isi pierde capul, ca si personajul din film, in schimbul a 150 de lei.
Asadar, succesul e departe sa incremeneasca si tocmai de aceea producatorii pregatesc continuarea povestii intr-un nou film.