De vis! Ultimul bal al Operei din Viena sub directia lui Ioan Holender
Starlete si aristocrati, parveniti si debutanti, boemi si artisti cu cota excelenta, valsuri, sampanie fina, rochii elegante ori tinute extravagante de un gust discutabil.
Este o descriere sumara a ultimului bal al Operei din Viena din mandatul de director detinut de 18 ani de romanul Ioan Holender. O personalitate deopotriva elogiata, temuta si controversata care nu si-a dezmintit faima nici de data aceasta. A inchis Balul cu o arie din "Liliacul" si un discurs de despartire sfarsit cu cateva vorbe in limba romana. Acelasi Ioan Holender care nu se sfieste sa declare public ca nu si-ar cumpara pentru nimic in lume bilet la Balul Operei.
Cand vine vorba de organizarea balului, economia ori improvizatia sunt excluse. Pentru aceasta editie au fost cheltuiti 2 milioane de euro. Ca sa va faceti o vaga idee, sala a fost decorata cu 30.000 de trandafiri.
Inamic declarat al acestui eveniment monden, Ioan Holender si-a facut insa datoria de amfitrion cu zambetul pe buze. Nu de alta, dar Balul Operei este o sursa semnificativa de venituri pentru bugetul institutiei: cele 6.000 de bilete de intrare costa intre cateva sute de euro si 17.000 de euro pentru lojele cu cea mai buna vizibilitate. In ambele sensuri ale termenului, pentru ca la Balul Operei vii ca sa vezi si sa fii vazut. Iar pauzele dintre doua valsuri sunt o ocazie excelenta pentru discutii politice ori de afaceri.
Deschis cu Valsul Debutantilor, Balul a continuat cu un omagiu adus lui Chopin pe acordurile caruia au plutit membrii baletelor din Viena si Varsovia.
Dupa cel mai indelungat mandat de director din istoria acestei institutii-simbol a Austriei, in septembrie Ioan Holender ii va preda stafeta francezului Dominique Meyer. Caruia ii lasa mostenire una dintre cel mai performante institutii culturale din lume.