(P) Sustenabilitate - soluția modernă a problemelor moderne
Trăim vremuri incerte din punct de vedere economic. Odată cu creșterea prețului energiei electrice și al gazelor, vor crește automat și prețurile alimentelor.
Majorarea cu aproape 100% a preţului la energie electrică, alături de cel al gazelor, înseamnă și creșterea costurilor de producție. Mai mult, perioada pandemică actuală, reprezintă un alt factor ce influențează prețurile.
Schimbări și consecințe la nivel global
Problema apare din creșterea consumului de energie pe măsură ce economiile își revin în urma pandemiei de COVID-19, precum și din cauza unui sistem care este ocazional afectat de problemele meteorologice sau de aprovizionare.
Rezervele de gaze naturale ale Europei au fost reduse anterior anul acesta din cauza unei ierni anormal de lungi și aspre. Creșterea consumului de energie a afectat procedura de refacere a stocurilor, care are loc în general primăvara și vara.
Potrivit economiștilor, situația ideală ar fi ca o iarnă cu temperaturi medii să minimizeze impactul problemei energetice, poate în al doilea trimestru al anului 2022. Creșterea rapidă a costurilor de energie, care nu arată semne de încetinire, stârnește îngrijorări în legătura cu inflația, care a determinat deja factorii de decizie să se gândească cu atenție la măsurile lor viitoare.
Soluții și modalități de implementare
În urma acestor modificări, membri ai lanțurilor mari de magazine au început să ia măsuri în acest sens. Campania „Sustenabilitate” propusă de Penny Market este împărțită în trei categorii: Sortiment sustenabil, Energie, climă și resurse și Angajați și societate, având fiecare obiective multiple, dar un scop comun: o dezvoltare care răspunde nevoilor prezentului fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. Sustenabilitatea presupune că o societate durabilă trebuie sa fie responsabilă social, concentrandu-se pe protecția mediului și pe echilibrul dinamic în sistemele umane și naturale.
Adaptarea la specificul și obiceiurile locale ale țării în care derulează activități de marketing, este o particularitate a întreprinderilor care funcționează în industria alimentară modernă. Astfel, Penny își dorește ca, până în anul 2022, 60% din sortimentul său să fie făcut, procesat la nivel național, iar ca ingredientul principal să fie tot din România.
Ce s-a realizat până în prezent?
Până în acest moment Penny se bucură de statistici favorabile, 86% dintre furnizorii companiei fiind din România, 65% dintre produsele lor au fost realizate aici, iar referitor la carne, aceștia au parteneriate cu 135 de carmangerii aparținând producătorilor și fermierilor locali.
Penny folosește exclusiv furnizori locali pentru toate articolele de panificație, iar de-a lungul întregului proces de fabricație aceștia folosesc numai ingrediente 100% românești. Până la sfârșitul anului 2020, este Penny a ajuns să aibă parteneriate stabile cu un număr de 70 de furnizori. Perioadele de livrare limitate și disponibilitatea excelentă a acestor produse sunt doar o parte dintre avantajele ce au fost obținute datorită acestor parteneri. Distanțele mici (50 km) ajută la dinamica livrărilor, permițând până la două livrări pe zi în unele cazuri.
Agricultura sustenabilă și cea organică sunt utilizate pentru a reduce impactul asupra mediului al agro industriei la nivel mondial. Permacultura, horticultura urbană, hrană locală, „slow food”, grădinăritul sustenabil și organic se numără printre mișcările locale care promovează producția locală de alimente, utilizarea mai productivă a terenurilor pustii și a grădinilor rezidențiale
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.