(P) Cum poți moderniza un service auto cu un buget redus

17-11-2020 14:04

(P) Cum poți moderniza un service auto cu un buget redus

Conform INS, în anul 2018 activau 10.606 firme românești cu obiectul de activitate întreținerea și repararea autovehiculelor.

Calitatea serviciilor oferite de service-urile auto poate varia destul de mult, aceasta rezultând și din diferențe privind echipamentele și calificarea personalului. Cu toate că numeroase service-uri au nevoie să treacă printr-un proces de modernizare care le-ar crește și cifra de afaceri, de multe ori investițiile sunt amânate pe fondul limitărilor financiare.

De aceea, varianta fondurilor nerambursabile, fie ele europene sau naționale, este una excelentă pentru afaceri precum service-uri auto sau ateliere de reparații, care au nevoie de investiții pentru modernizare. Condițiile de cheltuire a fondurilor diferă, însă majoritatea îți dau opțiunea să investești în echipamente mai robuste, de o calitate mai bună, cum ar fi un elevator 2 coloane, echipamente și utilaje pentru vulcanizare, aparate geometrie roți sau testere pentru diagnoză.

Cum poți asigura fondurile necesare pentru investiții

 

Service-ul tău auto ar putea beneficia de fonduri nerambursabile, fie ele guvernamentale sau europene. Programele prin care se oferă fonduri sunt limitate ca durată, așa că e foarte posibil ca programele de care ai auzit acum câțiva ani să nu mai fie disponibile. Cel mai eficient ca timp este să colaborezi cu o firmă de consultanță pentru selectarea programului și accesarea fondurilor. Unele firme practică plata unui avans, pe când altele acceptă și plata după confirmarea primirii fondurilor.

O parte din programe nu vor fi potrivite, fiind destinate pentru alte domenii de activitate sau alte obiective, cum ar fi acordarea de fonduri pentru capital de lucru. Un alt factor relevant este amplasarea sediului social al firmei, în unele zone din țară fiind mai simplu să accesezi fonduri decât în altele. Multe programe au cerințe comune, cum ar fi lipsa datoriilor la bugetul de stat, iar altele cerințe speciale, cum ar fi înființarea unui loc de muncă după accesarea fondurilor. Atât sumele oferite prin programe, cât și cerințele cerințele acestora variază mult. Dacă accesezi programele nepotrivite, îți restrângi opțiunile viitoare pentru alte finanțări și nu rezolvi problema de fond: modernizarea service-ului. Prin urmare, dacă nu găsești un program care să se plieze pe nevoile afacerii, e mai bine să aștepți.

Cum poți investi eficient pentru modernizarea service-ului auto

 

În ceea ce privește achiziționarea de noi echipamente, ai la dispoziție două abordări principale pentru modernizarea service-ului auto. Pe de o parte, poți înlocui echipamente de bază cu unele mai noi și mai performante, cum ar fi un elevator auto mai rapid și mai eficient. Pe de altă parte, poți adăuga noi tipuri de echipamente, diversificând baza tehnologică a afacerii.

În ambele cazuri, investițiile ar putea avea ca rezultat beneficii destul de diferite, care pot include oferirea unor noi servicii, prestarea mai rapidă a celor existente sau scăderea riscurilor firmei, cum ar fi cel de accidentare al angajaților. De aceea, lista efectivă de echipamente, aparate și unelte pe care să le adaugi dotărilor existente ar trebui să țină cont de obiectivele afacerii. Pe scurt, înainte să decizi să adaugi un nou echipament trebuie să estimezi și să analizezi impactul investiției asupra afacerii tale, în special asupra rezultatelor sale financiare.

Orice proces de modernizare ar trebui să presupună o analiză comparativă între service-ul auto și mediul afacerii. Întrebările nu ar trebui să se limiteze la unele precum „ce noi tehnologii pot îmbunătăți serviciile oferite”. Poate fi la fel de important să te întrebi „cum s-a schimbat modul în care clienții selectează servicii de reparare sau întreținere a automobilelor lor” sau „care sunt acele calificări profesionale care vor fi căutate în următorii 5 ani”. Astfel, ai putea să-ți îndrepți eforturile de modernizare ale service-ului în marketing și relații cu clienții, prin dezvoltarea unui site, a unei aplicații sau a unei campanii online - aspecte care ar putea îmbunătăți atragerea și loializarea clienților. De asemenea, ai putea investi într-o mai bună calificare și specializare a personalului din service. Acest lucru ar putea fi strict necesar dacă strategia ta de modernizare urmărește adăugarea unor servicii noi, cum ar fi cele de reparare a mașinilor electrice.

Sursa: StirilePROTV


VIDEO PROTVPLUS.RO