(P) Cum poți înființa o firmă fără să mergi la Registrul Comerțului

promo

Legislația permite la acest moment să îți înființezi firma fără să fie necesară prezența ta la Registrul Comerțului sau la notar, însă vei avea nevoie de semnătură electronică.

 

În trecut, era necesar cel puțin un drum, la notar sau la instituția amintită, pentru că trebuia să autentifici două documente, iar forma autentică era dată fie de funcționarul din cadrul instituției sau de notar.

1. Semnătura electronică

Semnătura electronică este definită ca fiind acele date în formă electronica, atașate sau logic asociate cu alte date, care servesc ca metodă de identificare și pe care le vei utiliza cu scopul semnării unor documente digitale. Semnătura electronică garantează persoanei care citește un anumit document certitudinea că acesta a fost realizat sau măcar asumat de către o anumită persoană, semnat la o anumită dată și oră. Totodată, garantează faptul că documentul nu a suferit alte modificări.

Este cert faptul că tot mai multe persoane și companii vor adopta semnătura electronică datorită implementării noilor tehnologii digitale și avantajelor pe care acestea le prezintă, mai ales în contextul globalizării. Există trei tipuri de semnătură electronică: semnătura electronică simplă, semnătură electronică avansată și semnătura electronică calificată. Pentru ca actele să aibă o valoare juridică trebuie semnate cu semnătură electronică calificată.

Citește și
Gestul făcut de Vlad Pascu în fața părinților studentei ucise în accidentul de la 2 Mai, în sala de judecată

Mai multe informații despre semnătura electronică aici.

2. Procedura online de înființare a firmei

Așa cum este firesc digitalizarea acestei proceduri a condus la scurtarea timpilor, a eforturilor, dar și a resurselor, cu mențiunea că și celelalte proceduri, precum schimbarea sediului, a codului CAEN, înlocuirea unui asociat etc., pot fi parcurse în acest mod.

Semnătura electronică este necesară pentru că actele se depun online, prin încărcarea lor pe platforma Registrul Comerțului. În mediul online singura semnătură care are valoare juridică a unei semnături originale este cea electronică calificată.

La acest moment, 90% dintre firme se înființează online, conform datelor obținute de pe o platformă de profil https://infiintaresrl-nou.ro/. Avantajele procedurii online sunt multiple, respectiv:

· permite înființare firmei fără a fi necesară prezența în țară (valabil pentru persoanele care își desfășoară activitate din alte țări);

· permite înființarea unei firme într-un oraș din România fără ca asociații sau administratorul să trebuiască să fie prezenți acolo;

· reducerea considerabilă a duratei;

· reducerea costurilor etc.

În acest context, există opțiunea să îți faci o semnătură electronică și să te ocupi personal de toată procedura de înființare a firmei sau să apelezi la un avocat care te poate ajuta să parcurgi toți pașii.

Înființarea unei firme se poate face exclusiv online. Pentru a-ți înființa o firmă trebuie să parcurgi următori pași:

· să rezervi denumirea;

· să redactezi actele necesare pentru înființarea firmei;

· să le încarci pe platforma ONRC;

· să achiți taxa pentru înregistrarea firmei (128 lei – înființare SRL; pentru înființarea PFA nu se percepe taxă);

· să complinești eventualele observații într-un termen de 15 zile (dacă se va pune problema);

Potrivit legii, Registrul Comerțului trebuie să soluționeze dosarul în ziua următoare celei în care a fost depus, iar acest lucru se materializează de regulă și în practică, fapt din care se deduce că durata de înființare a unei firme este de câteva zile.

Actele firmei, certificatul de înregistrare, hotărârea de admitere a dosarului, se vor comunica prin e-mail, astfel că nu trebuie ridicate de undeva, nefiind necesar vreun drum pentru obținerea lor. Documentele poartă semnătura electronică calificată a Registrului Comerțului, astfel că sunt acte originale. Cu aceste documente îți poți deschide contul bancar și rezolva orice problemă este necesară în fața oricărei instituții.

3. Rezervarea de denumire la înființarea firmei

Primul pas care trebuie să îl faci este să rezervi numele societății pe care dorești să o înregistrezi. Rezervarea presupune o verificare a disponibilității denumirii, denumire care nu poate fi identică sau asemănătoare cu una care există deja.

Dacă optezi pentru înființarea unei SRL (societate cu răspundere limitată) denumirea poate fi personalizată, în sensul că se poate alcătui dintr-o combinație de cuvinte. La PFA (persoană fizică autorizată) denumirea se alcătuiește din nume și prenume.

Obținerea certificatului care atestă efectuarea rezervării se poate face tot online, pe platforma ONRC.

4. Redactarea actelor necesare pentru înființarea firmei

Pachetul de acte de care vei avea nevoie poate să difere în funcție de tipul de firmă pentru care optezi. Cele mai des înființare firme pe teritoriul României sunt SRL și PFA, motiv pentru care indicăm mai jos actele necesare pentru înregistrarea lor.

Dacă optezi pentru înființarea unei SRL trebuie redactezi următoarele acte:

· cerere de înregistrare;

· actul constitutiv;

· declarația pe proprie răspundere pentru îndeplinirea condițiilor de desfășurare a activităților;

· anexa 2 – vectorul fiscal;

· contract de comodat sau contract de închiriere, după caz;

Dacă vei opta pentru deschiderea unei PFA va trebui să redactezi următoarele acte:

· cerere de înregistrare;

· declarația pe proprie răspundere pentru îndeplinirea condițiilor de desfășurare a activităților;

· declarația pe proprie răspundere pentru îndeplinirea condițiilor de funcționare ca PFA;

· anexa 2 – vectorul fiscal;

· contract de comodat sau contract de închiriere, după caz

Este necesar ca în dosarul de înființare a firmei, pe lângă aceste documente, să depui cartea de identitate și dovada achitării tarifului. În funcție de anumite particularități se mai pot cere și alte acte, cum este, de exemplu, acordul vecinilor în cazul stabilirii sediul firmei într-un bloc cu mai multe apartamente.

Documentele necesare pentru înregistrarea companiei trebuie să cuprindă mai multe informații, precum:

· datele de identificare ale asociaților / PFA;

· codurile CAEN specifice activității pe care o vei desfășura;

· sediul firmei;

Înființarea unei SRL este mai laborioasă din perspectiva completării actelor, fiind necesare mai multe informații, precum: cotele de participare ale asociațiilor, capitalul social, administratorii, puterile și durata numirii lor etc.

5. Concluzii

Înființarea unei firme de la distanță a devenit regula, raportat la cifrele existente. Astfel, apare ca lipsit de sens, în aceste condiții, ca cineva să meargă la Registrul Comerțului pentru rezolvarea unei astfel de probleme.

Singurul inconvenient, pentru cine nu are, este semnătura electronică. Aspectul pozitiv este că o astfel de semnătură se poate procura ușor, iar cine nu dorește poate apela la o companie specializată în înființări de firme și putem aminti https://vreaufirmamea.ro/.

Prețul de înființare a unei firme variază între 500 și 700 lei în funcție de particularități.

Articol recomandat de sport.ro
Ar fi transferul verii! Ianis Hagi, scos la vânzare de către Rangers! O echipă de top urmărește atent situația românului
Ar fi transferul verii! Ianis Hagi, scos la vânzare de către Rangers! O echipă de top urmărește atent situația românului

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Suplimentele alimentare cu probiotice, rol esențial în prevenția sindromului metabolic
(P) Suplimentele alimentare cu probiotice, rol esențial în prevenția sindromului metabolic

Sindromul metabolic se poate instala la vârste sub 40 de ani, crește riscul de accident vascular cerebral, favorizează apariția bolilor de inimă.

(P) Inaugurarea Muzeului 3D Velonova Mirage: O Revoluție Culturală în Inima Bucureștiului
(P) Inaugurarea Muzeului 3D Velonova Mirage: O Revoluție Culturală în Inima Bucureștiului

Pe 18 mai 2024, Bucureștiul a fost martorul unei inaugurări de excepție: deschiderea primului muzeu 3D Velonova Mirage, o premieră în peisajul cultural românesc.

(P) Beneficiile detoxifierii organismului – când este necesară o cură de detoxifiere și de ce
(P) Beneficiile detoxifierii organismului – când este necesară o cură de detoxifiere și de ce

Detoxifierea organismului este un concept devenit tot mai popular în ultimii ani, datorită numeroaselor beneficii pentru sănătate.

Recomandări
Florian Coldea, fostul șef operativ al SRI, generalul Dumbravă și un avocat au fost plasați sub control judiciar
Florian Coldea, fostul șef operativ al SRI, generalul Dumbravă și un avocat au fost plasați sub control judiciar

Florian Coldea, fostul șef operativ al Serviciului Român de Informații, este cercetat sub control judiciar pentru 60 de zile, într-un caz de trafic de influență și spălare de bani.

HARTA INTERACTIVĂ a candidaților la alegerile locale din iunie 2024. Află rapid lista completă din județul tău
HARTA INTERACTIVĂ a candidaților la alegerile locale din iunie 2024. Află rapid lista completă din județul tău

Organizația Expert Forum a lansat Harta interactivă a candidaților la alegerile locale din iunie 2024, un instrument online util pentru alegătorii care vor să consulte listele complete ale ofertelor electorale.  

China a înconjurat Taiwanul. Forțele armate ale Beijingului își testează capacitatea de a
China a înconjurat Taiwanul. Forțele armate ale Beijingului își testează capacitatea de a "prelua puterea" în insulă

China a declarat vineri că manevrele în curs de desfăşurare în jurul Taiwanului, începute joi, la câteva zile după învestirea noului preşedinte, au ca scop testarea capacităţii sale militare de a "prelua puterea" pe insula autonomă.