Pentru că a trecut testele de IQ, a fost acceptat într-unul din centrele pentru copii supradotaţi din Bucureşti. A făcut şi terapie câţiva ani, ca să înveţe cum să se raporteze la faptul că a fost dăruit cu aceste calităţi cognitive. Priveşte spre imaginile de acum cinci ani şi se simte stânjenit.
Pe lângă scoala normală, a mers cu pregătirea în paralel - oameni care l-au stimulat după orele de şcoală.
Reporter: „Ai fost la psiholog?”
Dorian: „Da, ca să învăţ să-mi canalizez furia.”
Reporter: „Mai eşti furios?”
Dorian: „Am învăţat să o canalizez în efort, lectură.”
Sesisează diferenţa şi spune că, toţi aceşti ani, au fost un efort să afle cum să fie în echilibru cu el. Face sport, citeşte şi iese cu prietenii. Învaţă la liceul Mihai Viteazu din Bucureşti, unul dintre cele mai bune din ţară, şi simte că e în locul în care are ce învaţa. Dorinţa lui de a fi acceptat de ceilalţi l-a făcut să caute metode să nu mai fie percept altfel. Pentru că, ani de zile, s-a luptat cu etichetele puse de alţi copii, când a început liceul, Dorian a făcut tot posibilul să nu fie perceput drept tocilar.
Dorian Istrate: „Am lăsat-o mai moale. Nu m-am autosabotat, dar am lăsat-o mai moale.”
Reporter: „Și colegii te-au mai perceput ca fiind tocilar?”
Dorian: „Mi-a comunicat un coleg: bai fii atent ca ăştia zic că eşti tocilar și am zis 'a, ok. Am zis să fac ceva”