Guverne de centură - un reportaj marca România, te iubesc!, duminică, la ProTV

Paul Angelescu

Duminica aceasta de la ora 18:00, Paul Angelescu, corespondent special Știrile ProTV, aduce în atenția telespectatorilor problema centurii Bucureștiului.

Modernizarea ei este o promisiune făcută de politicieni ce durează de zeci de ani care, conform declarațiilor oficiale ar fi trebuit să fie gata încă din 2014.

Astăzi, în 2018, cei ce sunt nevoiți să folosească centura Capitalei stau la cozi de kilometri pe un drum plini de gropi.

România trebuia să aibă încă din anii ‘90 o centură lărgită la 4 benzi și încă una construită de la zero în regim de autostradă, cel puțin pe hârtie. Premieri, miniștri, șefi ai companiei de drumuri de toate culorile politice au vizitat de-a lungul anilor șantierele de pe centură. Însă, în urma tuturor acestor vizite, au rămas doar promisiunile făcute de față cu presa.

Pentru realizarea acestui reportaj, Paul a călătorit și în Bulgaria comparând, astfel, două țări cu un trecut similar - același nivel de dezvoltare și aceleași probleme cu corupția. În realitate, însă, bulgarii au centură, românii au rămas cu planurile. Încă din 1996 centura Bucurestiului apare în legile de amenajare a teritoriului.

Citește și
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

De-a lungul anilor s-au plătit zeci de studii de fezabilitate, consultanți, proiectanți și avocați. Au fost semnate contracte de sute de milioane de euro.

„România a rămas singura țară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă. Pe cel mai important nod rutier al țării se circulă încet, periculos și foarte, foarte scump. În timp ce șoferii care folosesc centura Capitalei își distrug mașinile în gropi și irosesc timp și carburant, în jurul Sofiei, de exemplu, se circulă cu 120 de kilometri pe oră în regim de autostradă. Din cei 70 de kilometri de centură, doar 19 sunt modernizați. Și aceștia prost. Oficialii din Ministerul Transporturilor au avut nevoie de 3 ani și jumătate ca să plimbe hârtii dintr-un birou în altul pentru un sens giratoriu pe centură. Vorbim de centura de nord. Singura porțiune modernizată. Un proiect care s-a dovedit atât de prost gândit încât a pus în pericol viața pietonilor, a șoferilor și până și traficul aerian!”, a declarat Paul Angelescu.

Cum au răspuns autoritățile atunci când au fost luate la întrebări, cum arată centura construită la bulgari, dar și ce mărturisiri fac șoferii nevoiți să folosească centrura, rămâne de văzut, duminică, de la ora 18:00, la ProTV.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
România, te iubesc! Emisiunea integrală din 17 noiembrie 2024
România, te iubesc! Emisiunea integrală din 17 noiembrie 2024

România, te iubesc! Emisiunea integrală din 17 noiembrie 2024

La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală

De departe, cea mai poluată zonă din România este regiunea București-Ilfov.

Concentrații mari de substanțe periculoase în aerul respirat de oamenii din Craiova și Sebeș. Autoritățile nu intervin
Concentrații mari de substanțe periculoase în aerul respirat de oamenii din Craiova și Sebeș. Autoritățile nu intervin

La Sebeș, procurorii au descins la sediile Kronospan, suspectând că firma austriacă a poluat aerul cu substanțe periculoase, apoi cifrele de monitorizare a calității aerului au fost măsluite.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.