A fost anunțat calendarul noii proceduri de selecţie pentru numirea procurorului general
Ministerul Justiţiei anunţă reluarea procedurii de selecţie a procurorilor pentru formularea propunerii de numire în funcţia de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Candidaţii se pot înscrie până în 25 aprilie, inclusiv, iar cei selectaţi vor participa la interviu cu ministrul Justiţiei în perioada 6-7 mai, rezultatele urmând a fi comunicate în 8 mai.
Ministerul Justiţiei organizează, în perioada 12 aprilie - 8 mai 2019, selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire pentru funcţia de conducere de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, care va deveni vacantă începând din 28 aprilie 2019.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Candidaţii pot depune cereri de înscriere, până în 25 aprilie (inclusiv), ora 17.30, la Direcţia resurse umane din Ministerul Justiţiei.
Cererile vor fi însoţite de următoarele înscrisuri: dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege; declaraţiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; un proiect managerial privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific, un curriculum vitae al candidatului, conform modelului comun european prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae; minimum 10 lucrări întocmite de candidat în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 5 ani; ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a candidatului participant la selecţie; orice alte înscrisuri relevante.
Cum decurge interviul cu ministrul Justiției
Lista persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviului se vor afişa pe pagina de Internet a Ministerului Justiţiei, în 2 mai.
Candidaţii participanţi la selecţie vor susţine, în perioada 6 - 7 mai, un interviu cu ministrul Justiţiei care constă în:
- susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, sub următoarele aspecte: prezentarea sintetică a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie; identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi în activitatea unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora; propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie; compatibilitatea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere, întocmit de candidatul participant la selecţie cu rolul şi funcţiile Ministerului Public;
- verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând, în esenţă, capacitatea de organizare, asumarea responsabilităţilor, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa în modernizarea managementului unităţii/structurii, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare, capacitatea şi disponibilitatea de a lucra în echipă şi de a colabora cu colegii;
- prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor constituţionale de promovare a intereselor generale ale societăţii şi apărării ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor;
- prezentarea viziunii cu privire la atribuţiile funcţiei pentru care participă la selecţie în ceea ce priveşte coordonarea activităţilor de prevenire şi combatere a criminalităţii în general şi a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupţie, evaziune fiscală etc.;
- verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie.
- verificarea aspectelor legate de motivaţia, conduita, integritatea şi deontologia profesională, precum şi alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de candidatul participant la selecţie.
În cadrul interviului, ministrul justiţiei este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justiţiei.
În vederea asigurării transparenţei, audierea candidaţilor se transmite în direct, audiovideo, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, se înregistrează şi se publică pe pagina de internet a ministerului.
Rezultatele selecţiei se vor afişa pe pagina de Internet a Ministerului Justiţiei, în 8 mai.
Ulterior, propunerea ministrului justiţiei va fi înaintată Secţiei pentru Procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea obţinerii avizului urmând ca, după obţinerea acestuia, ministrul justiţiei să înainteze propunerea Preşedintelui României, în vederea numirii în funcţia de conducere de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Tudorel Toader a respins toți candidații la șefia Parchetului General
Anterior, Ministerul Justiţiei a precizat că niciunul dintre cei patru candidaţi pentru funcţia de procuror general nu a îndeplinit cerinţele necesare, astfel că procedura de selecţie va fi reluată.
„În cadrul procesului de selecţie s-a apreciat că niciunul dintre candidaţi nu îndeplineşte cerinţele necesare pentru numirea în funcţia de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Ca urmare, vă aducem la cunoştinţă faptul că nu se va face o propunere de numire în funcţia de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie dintre candidaţii participanţi, procedura urmând a fi reluată potrivit calendarului ce va fi comunicat ulterior”, se arată într-un comunicat al Ministerului Justiţiei.
Patru candidaţi şi-au depus dosarele pentru a ocupa postul de procuror general, iar în urma evaluării s-a stabilit că aceştia întrunesc condiţiile de legalitate pentru a participa la selecţie. Este vorba despre Augustin Lazăr, Marian Drilea, Gabriela Scutea şi Daniel Horodniceanu, iar interviurile au avut loc miercuri.
Augustin Lazăr este actualul procuror general şi a fost numit în funcţie de către preşedintele Klaus Iohannis în 28 aprilie 2016, la propunerea ministrului Justiţiei de la acea vreme, Raluca Prună.
În 24 octombrie 2018, ministrul Tudorel Toader a anunţat că declanşează procedura privind revocarea sa din funcţie şi ulterior a trimis preşedintelui Klaus Iohannis o solicitare în acest sens. Şeful statului a refuzat, însă, în repetate rânduri să dea curs cererii de revocare, afirmând că este mulţumit de activitatea lui Augustin Lazăr.
Mandatul acestuia la Parchetul General expiră în această lună.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: News.ro
Etichete: tudorel toader, parchetul general, ministerul justiției,
Dată publicare:
10-04-2019 19:57