Munca în call-center, de la job studențesc, la un câștig de 8.000 lei. Ce limbi străine îți saltă salariul
Cei care cunosc limbi străine, în special limbi exotice, au mari șanse să-și găsească un loc de muncă, în condițiile în care tot mai multe companii străine își externalizează serviciile de relații cu clienții în România.
Site-urile de recrutare abundă de oferte de angajare pentru call-center sau pentru joburi de suport clienți, având în vedere că multe companii internaționale își deschid birouri în România, unde își externalizează aceste servicii.
Fie că vorbim de companii telecom, companii de telemarketing, de vazari prin telefon sau alte servicii, operatorii de call-center sunt unii dintre cei mai căutați angajați pe piața muncii.
Deși nu întotdeauna salariile sunt mari în domeniu, un job în call-center vine cu alte avantaje: permite un program flexibil, de aceea poate fi un job potrivit pentru studenți sau pentru cei care vor un loc de muncă part-time, pentru a câștiga bani în plus.
Totuși, în funcție de limbile străine pe care le știu candidații pentru un job în call-center, salariile pot crește semnificativ. Engleza și franceza nu mai sunt considerate un plus în momentul recrutării, însă vorbitorii de limbi rare pe piața din România cu siguranță își pot negocia salarii mari chiar și în domeniul relațiilor cu clienții.
Astfel, pe piața din România, cele mai căutate limbi străine pentru call-center sunt araba, rusa, spaniola, mandarina, daneza, suedeza, olandeza, dar și limbile țărilor din estul Europei, respectiv ungară, slovacă, cehă sau poloneză. De asemenea, și germana este o limbă la mare căutare pe piața muncii și care aduce salarii mari celor care o cunosc.
La call-center niciun job nu seamănă cu altul, iar salariile oscilează destul de mult, în funcție de domeniul de activitate în care activează compania. La secțiunea Locuri de muncă de pe OLX, angajatorii care fac recrutări pentru call-center și pentru servicii de suport oferă salarii între 2.000 de lei net și 8.000 de lei.
În ceea ce privește abilitățile pe care trebuie să le aibă viitorii angajați, în primul rând trebuie să fie buni comunicatori, atât în limba maternă, cât și în limba străină solicitată, dacă este un job într-o limbă străină.
De asemenea, trebuie să asculte și să înțeleagă nevoile clineților, dar și practicile și politicile companiei pentru care lucrează. Competențele de operare pe calculator sunt obligatorii.
Capacitatea de a lucra în echipă, dar și de a colabora cu persoane de alte vârste și naționalități, precum și lucrul eficient sub presiune și păstrarea unui ton prietenos în condiții de stres sunt de asemenea atuuri pentru cei care vor să se angajeze în call-center.
În consecință, joburile în call-center sau de support pot fi o oportunitate pentru studenți sau pentru absolvenții la început de drum pentru a câștiga bani și de a avea un program flexibil. Totodată, cunoașterea unor limbi străine, în special a celor care se găsesc rar pe piața din România, ajută și la obținerea unor salarii mari.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.