Trucurile care ne ajută se depistăm problemele unui telefon second hand
Nu puţine sunt persoanele care aleg să-şi cumpere un telefon mobil second hand.
Un preţ mic poate fi atrăgător, dar trebuie să fim atenţi la posibilele defecte ale unui aparat folosit. Cu mici "trucuri", oricine poate verifica în detaliu starea tehnică a unui telefon, însă cea mai bună soluţie rămâne expertiza într-un service autorizat.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Telefoanele mobile second hand rămân cea mai bună alternativă pentru cumpărătorii cu buget redus.
Cristina Sauciuc, reprezentant site vânzări: "Cele mai vândute produse sunt telefoanele mobile. În total, în 2017 s-au vândut peste 700 mii de telefoane."
Trebuie să fim însă atenţi, deoarece preţul scăzut al unui telefon mobil poate ascunde defecte.
Client păgubit: "La achiziţionarea unul telefon, acesta era furat. În momentul care am încercat să-l resetez acesta s-a blocat şi nu a mai putut fi activat niciodată. Persoane de încredere nu ai cum să găseşti, cel mai bine este să-şi dea întâlnire la un service GSM."
Iar de la experți am aflat şi câteva trucuri.
Andrei Cojanu, reprezentant service GSM: "90 la sută dintre dispozitivele de pe piaţa au un meniu de testing intern care le permite cu un cod tastat să probeze cea mai bună parte dintre funcţiile dispozitivului."
Apelăm *#0*# şi automat intra în acest meniu care conţine mai multe funcţii. Culorile singulare, reciver-ul, care este casca, vibraţiile, toate tastele dispozitivului, ambele camere, testul pentru senzori.
Cu o simplă căutare pe internet, puteţi afla codul de testare al telefonului dumneavoastră. Tot ce trebuie să faceţi este să menţionaţi marca şi modelul aparatului folosit.
Nu toate dispozitivele au acces la un meniu de testare preinstalat, dar există soluţii.
Reprezentant GSM: "Avem o aplicaţie care ne spune câte cicluri de încărcare-descărcare a avut până în prezent, data de fabricaţie. Aceasta aplicaţie este o alternativă de verificare pentru dispozitivele cu iOS."
Există însă defecte care nu pot fi văzute la prima vedere.
Eduard Băluță, reprezentant service GSM: "Cele mai întâlnite probleme la telefoanele mobile sunt contactul cu lichide şi şocul mecanic. Doar privind telefonul nu se poate vedea. Recomand să se ducă într-un service pentru a-l deschide. Avem verificare gratuită."
Reprezentant service GSM: "Majoritatea telefoanelor au acest senzor de umiditate. Dacă acesta este roşu, înseamnă că a avut contact cu lichide. Un cumpărător a luat un telefon cu probleme la senzorii home şi back. După ce am desfăcut, am văzut că a avut contact cu lichide în trecut. Nu ştia, l-a cumpărat de pe un site de vânzări de telefoane second hand."
De regulă, la service-urile GSM expertiza este gratuită, însă aceasta poate ajunge până la 100 de lei, un preţ care merită pentru o investiţie pe termen lung.