Studiu: Genele din partea mamei sunt cele care cauzeaza imbatranirea

Imbatranirea la femei

Cercetatorii au descoperit ca distrugerea ADN-ul are loc in mitocondrii (aceea parte din celula care genereaza energie), care controleaza in mare parte procesul de imbatranire. ADN-ul mitocodrial este preluat din genele mamei.

Potrivit Live Science, cantitatea genelor preluate din partea mamei pot ajuta la incetinirea sau imbatranirea prematura a corpului.

"In studiile anterioare am reusit sa demonstram ca ADN-ul mitocondrial este vinovat pentru imbatranire, insa cercetarea de fata arata ca acestea sunt transmise de catre mama." a declarat unul dintre cercetatorii implicati in studiu, Nils-Goran Larsson.

Distrugerea ADN-ului mitocondrial se acumuleaza in mod natural in timp, incetinind abilitatea celulei de acumulare a energiei .

Testele facute pe soareci au aratat ca cei a caror urme de ADN mitocondrial au fost afectate rapid, sunt si cei care au imbatranit rapid, masa musculara a acestora scazand intr-un final murind.

„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Cercetatorul a adaugat ca acestia au folosit un set de instrumente experimentale,insa echipa considera ca rezultatele sunt aplicabile oamenilor.

O fetiță de 11 ani a descoperit cea mai mare reptilă care a trăit vreodată în mările planetei

Fosilele descoperite de o fetiță de 11 ani pe o plajă din Somerset ar fi putut proveni de la cea mai mare reptilă marină care a trăit vreodată, potrivit experților citați de The Guardian.

Ce este cardiomiopatia peripartum. Apare la sfârșitul sarcinii sau la începutul perioadei postnatale

O formă de insuficiență cardiacă ce apare la sfârșitul sarcinii sau la începutul perioadei postnatale, cardiomiopatia peripartum (PPCM), este o cauză majoră de deces maternal.

„Un incendiu subacvatic” masiv se întâmplă în oceane. Experții avertizează întreaga omenire

Lumea se confruntă cu un episod masiv de albire a coralilor din cauza temperaturilor record ale oceanelor, a avertizat luni Administraţia Naţională Oceanică şi Atmosferică a SUA (NOAA), informează AFP.

Klaus Iohannis cumpără arme din Coreea de Sud. Un contract de 725,7 milioane de dolari ar fi fost încheiat la Seul

Liderii sud-coreean şi român s-au angajat să stimuleze cooperarea în industria de apărare, în timp ce Seulul încearcă să se impună ca al patrulea exportator de armament din lume.

Prima reacție a lui Iohannis, după retragerea candidaturii lui Cătălin Cîrstoiu: „Nu este un mare succes al coaliţiei”

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, în Coreea de Sud, că decizia de a retrage candidatura lui Cătălin Cîrstoiu şi a veni cu caniddaţi separaţi la Primăria Capitalei nu este, în mod cert, un mare succes al coaliţiei.

Ploi în majoritatea regiunilor ţării, până miercuri dimineaţă. Zonele care se află sub Cod galben | HARTĂ

Meteorologii anunţă ploi în majoritatea regiunilor ţării, până miercuri dimineaţă, dar şi precipitaţii mixte la munte.