Secretul din spatele clipurilor virale de pe YouTube. Cat a castigat tanarul care s-a fotografiat langa un tren in miscare
Cand gasim pe Internet un clip cu milioane de vizualizari, nu ne gandim ca in spatele succesului acestuia ar putea sta de fapt specialistii in viralizare
Jurnalistii de la NPR, reteaua publica de radio din Statele Unite, au descoperit „oamenii care decid daca un video va deveni viral”. Ei au discutat cu Jared Frank, autorul unui clip care acum un an a strans peste 35 de milioane de vizualizari pe YouTube. E vorba de celebrul tanar care isi facea un selfie in vreme ce trenul trecea la cativa centimetri de el, astfel ca a fist atentionat de conductor cu o lovitura de bocanc in cap.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Frank a povestit ca dupa ce a postat clipul pe YouTube a strans doar cateva sute de vizualizari, majoritatea de la cunostinte. Insa in scurt timp, tanarul a fost contactat de mai multe companii care intuisera potentialul de viralizare al clipului. „Era una dintre chestiile alea cand vine cineva pe Internet si spune ca o sa-ti dea bani. Te gandesti ca n-are cum sa fie pe bune”, a spus Frank.
Americanul si-a vandut drepturile asupra clipului companiei Jukin Media, ceea ce inseamna ca din acel moment orice canal TV care vrea sa difuzeze clipul trebuie sa plateasca pentru asta o suma mergand de la 200 de dolari pana la cateva mii. Iar cei de la Jukin Media se ocupa si de viralizarea filmuletului, astfel incat acesta sa fie cautat de posturi TV mari, precum MTV.
Jurnalistii au descoperit si un expert in identificarea clipurilor cu potential viral. Acesta a dezvaluit cateva din criteriile dupa care companiile care cumpara drepturile pentru clipuri isi aleg materialele: sa fie scurte, intre 10 secunde si cel mult doua minte, sa fie genul de filmulet pe care vrei sa-l vada si prietenii tai, dar si sa te faca „sa simti ceva in stomac”.
Cat poate castiga autorul unui viral? Jared Frank spune ca i-au intrat in conturi peste 30.000 de dolari dupa filmuletul in care era sa fie calcat de tren si a luat si un bocanc in cap. Bani pe care i-a folosit pentru a-si plati taxele universitare astfel incat, zice el, „a meritat”.