Jucaria de cateva milioane de dolari ce imita un zbor cu celebrul F-16. Care sunt cele mai tari simulatoare din Romania
Jocurile pe telefon, consola sau computer pot deveni la un moment dat monotone. Degeaba duci razboaie virtuale, daca inima nu-ti bate mai repede.
De pomana castigi un campionat in Formula 1 2014, daca nu ai mainile transpirate de emotie si nu esti lac de apa, dupa o cursa la limita aderentei. Ei bine, iti propunem noi solutia la toate aceste probleme de canapea: simulatoare. Avem doua bucati monoposturi de Formula 1 si o jucarie de cateva milioane de dolari ce imita un zbor cu un F16. Direct de la parintii producatorului de avioane de vanatoare.
Cei mai multi dintre noi crestem visand ca vom pilota un monopost de F1. De la vis pana la realitatea e distanta mare. Cel mai apropiat circuit de F1 e in alta tara, dar, Slava Domnului, am gasit in Bucuresti simulatoare, monoposturi adaptate pentru confortul sufrageriei. Va aratam cat de greu intram in ele, pentru ca una visam in alta incapem.
Alegeri 2024
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
Aceste simulatoare sunt varianta cea mai apropiata unei masini de Formula 1. Cu mici diferente, in fine. Daca intri in zid, nu trebuie sa te simti vinovat ca ai spulberat 7 milioane de euro. Dai restart si o iei de la capat. Monopostul este asamblat manual. Caroseria este din fibra de sticla. Pedalierul costa 6500 de dolari, volanul inca 5000. Adaugi trei televizoare si un computer cu cele mai noi componente ca sa duca jocul Asseto Corsa, special configurat pentru simulatorul EVOTEK. In spate, sunt doua suspensii hidraulice, care simuleaza miscarile.
Trebuie sa tii cont de detalii tehnice reale. Nu te joci cu temperatura optima de functionare a anvelopelor sau a franelor. Orice greseala este penalizata imediat. Se respecta fizica in amanunt. Ochii cred ceea ce vad. Corpul nefacut pentru sporturi cu motor cedeaza rapid. Primeste prea multe informatii, imagini si simulari de forte centrifuge. Iar urechea interna cade victima. O tura in simulator iti arata daca esti facut sa rezisti si in realitate. Nu degeaba pilotii de Formula 1 slabesc 4 kilograme dupa fiecare cursa. George, s-o spunem drept, se pricepe mai bine la snowboarding.
Am testat si un simulator de zbor fabricat de Lockheed, producator celebrului avion de lupta F16. Acesta nu poate fi cumparat si rar iese in luma reflectoarelor, modificarile pe care vor sa le faca inginerii avioanelor sunt testate pe acest simulator. Si astazi, F16 este unul din cele mai puternice aparate de lupta. Va continua sa zboare fara a fi considerat depasit cel putin 5 ani de acum incolo. Simulatorul reactioneaza intocmai ca avionul real. Joystickul este luat dintr-un F16. Asa cum spuneam, aparatul nu este de vanzare. Prin absurd, daca s-ar fi gasit in vreun magazin, ar fi costat milioane bune de dolari.