iLikeIT. Tehnologia QR prin care pozele pe care ti le face cineva ajung automat pe Facebook-ul tau, fara sa misti un deget
La cate evenimente ai fost in ultimii ani, unde era cel putin un fotograf profesionist? Ti-a facut cateva poze cu prietenii, dar nici pana acum nu stii unde au aparut.
Iata ca acum exista o solutie care pune capat unei crize a lumii contemporane. Totul pleaca de la banalul deja cod QR.
Radu Condrea a fost invitat la iLikeIT.
Facebook a devenit un soi de condica de prezenta. E albumul imbatranit, renascut din propria cenusa cu like-uri si share-uri. Scoti telefonul si semnezi destept cu megapixeli. Esti pe Facebook, deci existi. De la a exista pur si simplu si pana la a te lauda online cu viata ta nu a fost decat un pas. Pe care intregul popor amator de click-uri l-a facut rapid. Acum, cunoastem pe dinafara rutina a cateva sute de persoane, in medie. Fara sa ne mai auzim la telefon, sa ne vedem la bere sau sa ne scriem. Sa-i spunem realitate a erei pe care o traim. Ce ne facem, insa, cand, pastrand trend-ul, vrem sa iesim in evidenta, vorba aceea, "dintr-o mie?". Apelam la selfie?
Sau cautam in stanga si-n dreapta solutii. Pentru ca exista. Poti sa alergi la un maraton cu 9000 de participanti, cum a fost cel de zilele trecute, din Bucuresti, si sa te trezesti cu pozele in care sprintezi precum Constantina Dita direct pe pagina ta de Facebook. Tehnologia le apartine israelienilor, insa a fost adusa in Romania de un antreprenor fan al sportului.
Radu Condrea, fondator pic2go: "Avem o echipa de 8 fotografi si 6 oameni si estimez ca o sa facem undeva la 25000 de poze. In trei ore.Toate sortate identificate pentru toti alergatorii."
Cei opt fotografi au fost asezati strategic pe traseul cursei. Fiecare a facut 17 poze pe minut, timp de trei ore. Insa partea cea mai grea i-a revenit... baiatului cu cardul. Cel care a colectat mediile de stocare, s-a transformat in maratonist kenyan si le-a dus la punctul de "upload". Un birou inchiriat special pentru eveniment, in care mai multe persoane au urcat pozele pe Internet. Alergatorii au fost recunoscuti automati de soft, dupa codul QR unic de pe echipamentul de concurs. Pozele au ajuns pe propriile pagini si apar ca fiind postate chiar de ei.