Cum ajungi de la "zero la 1 miliard de euro". Povestea din spatele fenomenului "e-commerce", la ICEEfest 2015
Viitorul cumparaturilor este fara indoiala in online. O arata cifrele si se vede la evenimente mari chiar si cu ochiul liber. E suficient sa ne uitam cu atentie la cat au vandut marile magazine online si offline la ultimul Black Friday.
In 2014, consumul de aplicatii mobile a crescut cu 76% fata de anul precedent, scrie entrepreneur.com. O cifra si mai spectaculoasa e usor de remarcat la capitolul aplicatii de e-commerce de pe mobil - crestere de 174%. Ceea ce ne spuneau practic si reprezentantii marilor magazine online din Romania atunci cand remarcau cresterea semnificativa a procentului de vizite venite de pe tableta sau mobil.
Aplicatiile Amazon si Ebay au ajuns intre cele mai descarcate 25 de aplicatii din lume, ceea ce inseamna ceva intr-un clasament dominat de Facebook, Youtube si Twitter.
Problema cea mai mare ramane insa conversia. Iulian Stanciu povestea dupa Black Friday ca desi 35% dintre vizitele inregistrate de eMAG au fost de pe terminale mobile, doar 16% dintre comenzi au fost efectuate in acelasi mod. Entreprenur.com estimeaza ca, la nivelul playerilor mari, tine in primul rand de modul in care au fost dezvoltate aplicatiile si ca, momentan, nimeni n-a gasit cheia perfecta de activare a userului.
Despre e-commerce se va vorbi si se va dezbate din plin la ICEEfest. Iulian Stanciu va vorbi despre povestea de succes a eMAG si cum s-a ajuns "de la zero la un miliard".
Ivan Imhoff (“House of Kaizen”) si Lukasz Zelezny (“uSwitch”) - doi dintre cei mai apreciati speakeri din Europa in domeniul e-commerce - vor participa la un workshop amplu, ”The performance marketing experts”, care va avea loc in cea de-a doua zi a festivalului, in 12 iunie. Lukasz Zelezny ii va invata pe cei prezenti cum sa faca SEO si social media ”like a boss”, in timp ce Ivan Imhoff le va spune celor prezenti ca, atunci cand vine vorba de optimizarea ratei de conversie a unei campanii, ”Totul este psihologic” - o analiza profunda a mecanismelor care influenteaza amatorii de cumparaturi online.
In plus, gigantii Facebook si Google vor sustine, prin reprezentantii lor la festival, doua workshopuri intensive. Expertii Facebook vor vorbi despre ”Performance Marketing in a Multi-Device World” (“Marketing de performanta intr-o lume cu multiple dispozitive”), la care vor participa Mert Canli, Regional Product Marketing Manager Facebook, Rustam Ziganshin, Agency Partner CEE Facebook si Robert Bednarski, Head of CEE la Facebook.
Tot in a doua zi a festivalului, Google va sustine workshopul ”Video and mobile: the two winning strategies in online performance” (“Video si mobil, cele doua strategii castigatoare pentru performanta in online”), la care vor participa Julia Karr, Branding Expert Google US, si Oana Dumitrescu, Analytical Lead, Google Romania.
ICEEfest – Interactive Central and Eastern Europe Festival – e organizat de ThinkDigital, in parteneriat cu Orange. Masina oficiala este Toyota Hybrid. Bilete si agenda completa se gasesc pe site-ul oficial, www.ICEEfest.com.
IMPORTANT: Jucatorii din domeniul eCommerce care doresc sa participe exclusiv la a 2-a zi a festivalului pot cere acest lucru via e-mail: [email protected]