Adevarul despre mesajele publicate pe Facebook. Cate persoane le citesc in realitate
Un studiu realizat recent de cercetatorii de la Universitatea Stanford ofera noi informatii despre persoanele care citesc postarile de pe Facebook.
Potrivit acestui studiu, mesajele si pozele publoicate pe Facebook sunt vazute, in medie, de 3 ori mai multe persoane decat crede autorul lor.
Utilizatorii retelei de socializare tind sa subestimeze numarul cititorilor, pentru ca se ghideaza dupa numarul de comentarii, like si share primite de la prieteni.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
“Cand publici pe o retea sociala e ca si cand vorbesti unui public din spatele unei cortine. Stii cati oameni ai invitat, dar nu stii cati au venit sa te asculte”, spune profesorul Michael Bernstein, in acest studiu.
Desi Facebook are acces la date despre cate persoane citesc fiecare post, aceasta informatie este oferita doar firmelor care cumpara publicitate, nu si utilizatorilor de rand, scrie Daily Mail.
Reteaua nu vrea sa schimbe acest lucru, pentru ca utilizatorii ar posta diferit daca ar fi exact cati oameni citesc mesajele lor.
Spre exemplu, vazand ca sunt cititi, dar nu primesc comentarii si like-uri, ar putea scrie mai rar, ceea ce ar fi in dezavantajul Facebook.
In cadrul cercetarii au fost analizate mesajele publicate de 220.000 de utilizatori intr-o luna.
Concluzia studiului: 35% din prietenii utilizatorilor Facebook citesc fiecare postare, media lunara totala fiind de 61% din prieteni.
Incertitudinea privind numarul de cititori este confortabila si pentru utilizatori: daca nu primesc reactii de la prieteni cand scriu ceva, ei nu sunt dezamagiti, pentru ca presupun ca mesajul nu a fost vazut, desi, in realitate, a fost citit, dar nu a fost apreciat.
Teama de a fi respinsi este unul din motivele pentru care utilizatorii Facebook tind sa-si subestimeze audienta pe aceasta retea sociala.