Gen Z si mașinile electrice. De ce tinerii preferă mașinile electrice sau renunță la condus în număr tot mai mare
Generația Z, cei născuți între mijlocul anilor '90 și începutul anilor 2010, au opinii și preferințe bine conturate când vine vorba despre felul în care se deplasează și pe ce își cheltuie banii.
Un studiu recent de la McKinsey a scos în evidență ce preferințe au aceștia în privința transportului cum s-au schimbat perspectivele lor despre a deține mașini față de alte generații anterioare.
Gen Z, fanii transportului în comun, din mai multe motive
Tinerii din Generația Z sunt fani ai mersului pe jos, deplasatul cu bicicleta sau trotineta electrică, mijloc de transport care a cunoscut o popularitate masivă în ultimii ani, dar și a mijloacelor de transport sustenabil, deși își păstrează preferințele și pentru mașinile personale.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Transportul public și variantele de micromobilitate, cum ar fi închirierea de biciclete sau trotinete electrice, au devenit foarte populare printre ei, în special în marile orașe.
Aproape jumătate dintre ei sunt deschiși să își împărtășească mașinile personale, ceea ce demonstrează interesul pentru soluțiile de ride sharing în ideea de a avea grijă de mediu și în încercarea de a înțelege că traficul sunt ei înșiși. În felul acesta, deși apreciază confortul oferit de mașină, mulți dintre ei încearcă să se gândească și la planetă, preferând mijloace de transport sustenabile.
De fapt, o parte semnificativă, cam 50%, își doresc ca următoarea lor mașină să fie electrică. Însă, sunt deschiși la variantele partajate și durabile de transport, preferând să nu depindă exclusiv de mașinile personale. Motivul? Prețul ridicat al mașinilor noi, în special al celor electrice, le face pe acestea inaccesibile pentru mulți din această generație.
Generația care nu știe ce înseamnă un leasing
Leasingul este un termen misterios pentru mulți din Generația Z.
De două ori mai mulți decât în alte grupuri de vârstă nu au auzit niciodată de acest concept. Tinerii se tem de costurile ascunse și se simt nesiguri în privința acestui tip de achiziție.
Mulți dintre ei se lovesc de barierele financiare, iar leasingul este deseori prea scump pentru ei.
În ceea ce privește cumpărarea, majoritatea preferă să-și comande mașina online, evitând dealerii tradiționali.
De asemenea, preferă să-și configureze finanțarea vehiculului online, alegând această opțiune într-o proporție semnificativ mai mare decât alte grupuri de vârstă.
Preferințele Generației Z în materie de leasing sunt destul de diferite față de cele ale celor mai în vârstă. Sunt mult mai deschiși să închirieze de la bănci independente sau companii specializate în leasing.
Acest lucru poate fi o oportunitate pentru aceste companii să își extindă piața. În schimb, băncile independente și furnizorii de leasing ar trebui să găsească modalități de a convinge Generația Z să îi aleagă și pe ei ca parteneri de încredere în ceea ce privește leasingul, conform unui articol publicat pe LinkedIn.
Generația Z are preferințe clare în ceea ce privește modul în care se mișcă și ce cumpără.
Tinerii nu își permit să își cumpere și să întrețină o mașină
Adesea se vorbește despre faptul că în economia zilelor noastre, generația Z nici măcar nu mai visează să își cumpere o casă. Spre deosebire de generațiile anterioare care obțineau case cu eforturi pe care le puteau gestiona.
Această tendință se aplică și în cazul achiziționării mașinilor. Cu siguranță, devine din ce în ce mai costisitor să deții și să operezi o mașină.
În 2023, costurile au crescut cu 13%, adăugând în medie o mie de dolari lunar la cheltuielile unei persoane, conform studiului realizat de McKinsey.
Chiar dacă lucrurile sunt dificile în ceea ce privește achiziționarea și întreținerea unei mașini, membrii Generației Z sunt interesați în a își cumpăra o mașină - în special una electrică.
În Europa, jumătate dintre acești tineri au declarat că următoarea lor achiziție de vehicul ar fi unul electric. Totuși, prețul de achiziție rămâne un factor cheie pentru jumătate dintre acești tineri, conform cercetărilor realizate de Max Flötotto de la McKinsey.
Și pentru toți consumatorii, costul este al doilea cel mai important factor de decizie atunci când vine vorba de alegerea opțiunilor de încărcare a unui vehicul electric.
Vestea bună pentru cei interesați de vehicule electric în rândul Generației Z este că prețurile ar putea începe să scadă.
Penuria de oferte care a dus la creșterea prețurilor pe piețele de mașini electrice noi și uzate începe să se diminueze, iar unele companii auto găsesc modalități de a vinde mașini electrice mai ieftin ca niciodată.
Ce alți factori iau în considerare tinerii care ar vrea să își cumpere o mașină electrică
Dar prețul nu este singurul obstacol în calea cumpărării de mașini pentru Generația Z. Acești tineri sunt, în general, mai puțin familiarizați cu opțiunile de leasing.
Mai mult de jumătate dintre aceștia și-ar dori să înceapă căutarea unei mașini online, ținând cont de bugetul lor.
De asemenea, posibilitatea de a obține o ofertă și finanțare online înainte de a alege o mașină este una dintre principalele probleme în procesul de achiziție a unei mașini în prezent.
Generația Z reprezintă un segment important pentru piața auto, dar preferințele și comportamentul lor de cumpărare sunt diferite față de generațiile anterioare.
Cu creșterea interesului pentru vehiculele electrice și o abordare mai digitală a achizițiilor auto, industria auto trebuie să se adapteze pentru a satisface nevoile și preferințele acestor tineri consumatori.
Viața urbană versus cea rurală
Schimbarea preferințelor de transport ale Generației Z va veni atunci când aceștia își întemeiază o familie.
Mulți vor avea nevoie de fiabilitatea de a deține propria mașină, de siguranța și spațiul pe care deținerea unui vehicul îl oferă, iar mulți se vor muta în locuri unde transportul personal este mai mult o necesitate.
Dar chiar și la această etapă a vieții, preferința pentru sustenabilitate va rămâne.
Dar până atunci, există diferențe clare în modurile de transport pentru cei care locuiesc în zone urbane, suburbane și rurale.
În zonele rurale, deținerea unei mașini va rămâne cea mai convenabilă modalitate de transport pentru mulți locuitori ai Generației Z pur și simplu din lipsa altor opțiuni disponibile.
În orașe este o altă poveste. Cele mai multe autorități locale din Europa urmăresc scopul de a reduce emisiile de carbon și, în cele din urmă, de a interzice sau de a reduce transportul individual cu mașina din principalele zone ale orașelor în deceniul următor.
De exemplu, guvernul Regatului Unit a anunțat Marea Provocare a Mobilității Viitoare, iar la Paris există propunerea orașului de 15 minute.
Combinarea costurilor ridicate ale combustibilului, costurile asigurării, lipsa parcărilor și o gamă largă de opțiuni de transport mai ieftine și mai convenabile, împiedicate în continuare de o creștere bruscă a costurilor de trai, prezintă obstacole ridicate pentru deținerea unei mașini.
Mașina ca simbol de statut nu mai are aceeași semnificație ca în cazul generațiilor anterioare.
Astăzi, în loc să investească într-o mașină, mulți aleg să economisească pentru lucruri precum educația și să cheltuie pe experiențe, produse esențiale și tehnologie.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: masini, masini electrice, generația z, myimpact,
Dată publicare:
12-02-2024 11:54