Cu jumatate de viteza inainte! In Romania se circula mai bine in secolul 19
La sfarsitul secolului 19, trenurile cu locomotive cu aburi parcurgeau distanta Bucuresti-Constanta in trei ore. Acum, cu trenuri electrice, aceeasi distanta este parcursa in sase ore.
Nu mai vorbim de cum se circula, acum, in capitala europeana numita Bucuresti.
"Transporturile ar trebui sa fie prima dumneavoastra prioritate", a declarat recent ambasadorul Statelor Unite, Nicholas Taubman.
Aproape jumatate din cei 10.000 de kilometri de cale ferata din Romania au nevoie de reparatii sau inlocuiri, iar deraierile si intarzierile fac parte din cotidian.
Romania are doar 270 de kilometri de autostrada. Pentru a traversa tara, soferii navigheaza pe drumuri inguste care ocolesc Carpatii si trec prin mii de sate, intrecandu-se cu biciclisti, carute trase de cai si chiar turme de oi sau vaci, relateaza Reuters.
Specialistii spun ca starea proasta a drumurilor ii costa pe soferi jumatate de milion de euro pe an pentru reparatii si extraconsum de combustibil.
Ne aflam pe locul 126 din 134 in ceea ce priveste calitatea drumurilor, intre Nepal si Polonia.
Partidele au vorbit despre necesitatea ca infrastructura rutiera si feroviara sa devina o prioritate, stiind ca reteaua invechita de transporturi risca sa anuleze cateva dintre avantajele economice ale Romaniei.
Investitiile si reformele necesare sunt enorme, dar majoritatea economistilor spun ca fara ele, banii straini care au sustinut consumul romanesc ar fi si mai putini.
Perspectivele sunt pesimiste avand in vedere birocratia, ineficienta administratiei, coruptia si lipsa de viziiune pe termen lung a politicienilor.