Cu jumatate de viteza inainte! In Romania se circula mai bine in secolul 19

×
Codul embed a fost copiat

La sfarsitul secolului 19, trenurile cu locomotive cu aburi parcurgeau distanta Bucuresti-Constanta in trei ore. Acum, cu trenuri electrice, aceeasi distanta este parcursa in sase ore.

Nu mai vorbim de cum se circula, acum, in capitala europeana numita Bucuresti.

"Transporturile ar trebui sa fie prima dumneavoastra prioritate", a declarat recent ambasadorul Statelor Unite, Nicholas Taubman.

Aproape jumatate din cei 10.000 de kilometri de cale ferata din Romania au nevoie de reparatii sau inlocuiri, iar deraierile si intarzierile fac parte din cotidian.

Romania are doar 270 de kilometri de autostrada. Pentru a traversa tara, soferii navigheaza pe drumuri inguste care ocolesc Carpatii si trec prin mii de sate, intrecandu-se cu biciclisti, carute trase de cai si chiar turme de oi sau vaci, relateaza Reuters.
 
Specialistii spun ca starea proasta a drumurilor ii costa pe soferi jumatate de milion de euro pe an pentru reparatii si extraconsum de combustibil.

Citește și
Tirurile de pe Autostrada Soarelui, verificate până la gram
Asfaltare cu viteza melcului pe Autostrada Transilvania!

Ne aflam pe locul 126 din 134 in ceea ce priveste calitatea drumurilor, intre Nepal si Polonia.

Partidele au vorbit despre necesitatea ca infrastructura rutiera si feroviara sa devina o prioritate, stiind ca reteaua invechita de transporturi risca sa anuleze cateva dintre avantajele economice ale Romaniei.

Investitiile si reformele necesare sunt enorme, dar majoritatea economistilor spun ca fara ele, banii straini care au sustinut consumul romanesc ar fi si mai putini.

Perspectivele sunt pesimiste avand in vedere birocratia, ineficienta administratiei, coruptia si lipsa de viziiune pe termen lung a politicienilor.


Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Marko Bela este nemultumit de ritmul lucrarilor la Autostrada Transilvania
Marko Bela este nemultumit de ritmul lucrarilor la Autostrada Transilvania

Prezent la Arad, Marko Bela a declarat ca aceasta regiune a fost mereu neglijata si ca se astepta ca in aceasta toamna sa fie deschis primul tronson al Autostrazii Transilvania, asa cum era programat.

Asfaltare cu viteza melcului pe Autostrada Transilvania!
Asfaltare cu viteza melcului pe Autostrada Transilvania!

La nivelul asfaltului, România e departe de ţările europene!

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.