Alegerile din SUA fac valuri pe internet
Mediul conventional, televiziunea, se asteapta la audiente-record in ziua alegerilor, insa online-ul pare sa ia tot caimacul anul acesta.
Traditionalele parodii si transmisiunile ample din perioada electorala au transformat evenimentul intr-un produs exclusiv de televiziune.
Internetul a inceput sa ia insa din ce in ce mai multa amploare, ajungandu-se ca in clipa de fata presa televizata si cea online sa se influenteze reciproc. Astfel, in toate emisiunile televizate observam cum prezentatorii stau mereu cu ochii pe calculator sa vada ce se mai intampla nou pentru a-si tine la curent telespectatorii. Iar redactiile”virtuale” urmaresc desfasurarea evenimentelor in direct la televiziuni.
Iar daca televizorul reprezinta modelul clasic, traditional si un pic mai conservator de a prezenta realitatea, sfera digitala ofera ceva mai multa libertate si, de ce nu, implicare. De pilda, site-urile de socializare online, precum Facebook, isi trimit utilizatorii la vot. Si Paris Hilton ii trimite pe cei care vor s-o asculte la urne, deci online-ul este in tendinte.
Internetul permite o mai mare interactivitate, un exemplu fiind New York Times care isi invita utilizatorii sa trimita pe site imagini proaspete chiar din mijlocul evenimentelor, de la sectiile de vot. Acestia ajung mult mai repede atat la jurnalisti cat si la alti utilizatori si pot sustine idei, critici pe care nu le-am vedea difuzate in mod normal la televizor.
Vezi aici cum se voteaza in Statele Unite!