Forbes: Apple are o masina a timpului
La finele lunii martie Apple avea 65,8 miliarde de dolari in active lichide. Probabil ca are mai multi acum. Pentru ce are nevoie de atatia bani? Ca sa construiasca o masina a timpului, bineinteles.
Nu este imposibil pe cat pare la prima vedere. Ideea celor de la Forbes a pleacat de la un post, publicat weekendul trecut de un anonim pe nume Quora.
“Daca vi se pare ca noile produse de la Apple sunt de domeniul SF-ului, este probabil pentru ca Apple chiar trimite tehnoilogia in timp, inapoi din viitor", arata articolul.
The Economist: 2.000 de ani intr-un singur grafic. Istorie cuantificata
Bineinteles ca nu este niciun breaking news la mijloc, se stie de cand lumea a Apple se foloseste de bani grei ca sa-si asigure tranzactii de componente pe termen lung.
Compania din Cupertino, California, nu a dat niciodata detalii despre ce inseamna asta: pentru ca Apple poate oferi companiilor care construiesc tehnologie de ultima ora sume pe care acestea nu le-ar primi de la niciun alt investitor. Astfel, Apple poate oferi clientilor produse pe care concurenta nu are cum sa o faca.
Misterul piramidei fantoma care nu a existat niciodata
Asa se explica, de exemplu, felul in care Apple a lansat iPad, lasand piata cu gura cascata. Concurentii precum HP, de exemplu, abia acum reusesc sa puna la punct un produs care sa se compare cu tableta magica, in termeni de specificatii si pret.
In momentul in care noi piese revolutionare apar pe piata (ecrane, chipuri), ele sunt foarte scumpe si au preturi ridicate de productie, iar constructia unei fabrici care sa le produca in masa este chiar si mai costisitoare. Ceea ce face Apple este sa-si foloseasca imensul capital ca sa plateasca aceste costuri de productie, sau macar o parte a lor, si sa-si asigure la schimb dreptul exclusiv de a folosi produsul finit pentru o perioada de timp bine delimitata. Sa zicem de la 6, pana la 36 de luni.
Asadar Apple nu isi zdobeste concurentii prin superioritatea designului, asa cum s-ar crede, ci pur si simplu prin faptul ca Steve Jobs a creat un lant de aprovizionare cu piese si componente de neegalat si care ii permite sa aiba acces la asemenea tehnoilogii, uneori si cu cativa ani inaintea tuturor.
Produsele Apple apar futuristice, dar asta pentru ca in realitate Apple trimite tehnologie din viitor prin tot acest ciclu de productie pe care l-a construit in ani si ani de zile.
Este doar un mit ca Apple produce produse senzationale - sunt produse normale, dar sunt mult mai avansate fata de ce gasesti pe piata la momentul aparitiei lor, scriu cei de la Forbes.