"Geniul din spatele lui Steve Jobs". Cine este Tim Cook, omul care va conduce Apple
Preia un imperiu si odata cu el si toata presiunea ce vine cu aceasta functie. Care a fost rolul de pana acum al lui Tim Cook in evolutia Apple si cat de pregatit este el pentru noul job aflati din materialul urmator.
Tim Cook este omul pe care Steve Jobs l-a adus in boardul companiei in 1998, pentru a imbunatati productia de computere Apple.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
De profesie, Cook este inginer si are o diploma de master in administrarea afacerilor la Universitatea Duke.
Cook i-a mai tinut locul lui Jobs si in 2004, insa pentru o perioada scurta, cand Steve a trebuit sa fie operat de cancer de pancreas.
"Sa-l inlocuiesti pe Steve? Sa fim serios, e de neinlocuit. Il vad pe Steve aici si la 70 de ani, cu par alb, la mult timp dupa ce eu m-am retras" spune Cook intr-un interviu. Din pacate pentru Jobs, sanatatea impiedica scenariul visat de Cook.
La 50 de ani, Cook are in spate o cariera impresionanta ce il recomanda pentru noul job. Inainte de a intra in randurile Apple, el a lucrat 12 ani la IBM si la Compaq, companie detinuta acum de Hewlett-Packard.
Cand a ajuns, productia si distributia produselor Apple era intr-o situatie critica. "Situatia e foarte proasta" le spunea Cook intr-o sedinta colegilor sai. "Cineva ar trebui sa fie in China si sa conduca operatiunile". 30 de minute mai tarziu in sedinta, Cook a privit catre unul dintre angajatii cu functie executiva, Sabih Khan, si l-a intrebat fara nicio urma de emotie: "de ce esti inca aici?"
Contributia lui Cook poate fi privita in felul urmator. Sunt doua moduri prin care poti mari marginile profitului: preturi mai mari, sau costuri reduse. Apple le face pe amandoua. Marketingul ii face pe consumatori dispusi sa plateasca un pret premium pentru produse, in timp ce inteligenta lui Cook face ca toate costurile sa ramana sub control. Astfel, Apple este o masina de facut bani. "Apple este o companie antreprenoriala prin natura, dar cu o balanta impecabila" spune mereu Cook despre compania cu peste 25 de miliarde de dolari in lichiditati si niciun cent datorie.