Problemele învățământului online: copiii nu aud ce spun profesorii și nu văd ce scrie pe tablă
A trecut prima săptămână acest an şcolar plin de provocări, atât pentru elevi şi părinţi, cât şi pentru profesori.
A trecut prima săptămână acest an şcolar plin de provocări, atât pentru elevi şi părinţi, cât şi pentru profesori.
Aproape 3 milioane de elevi și 200.000 de dascăli au început un an școlar care ori va schimba din temelii sistemul de educație din România, ori îl va dezvolta, spun specialiștii din educație.
„Înauntru este vopsit gardul iar afară este leopardul”, este o zicală pronunțată de tot mai mulți dascăli, în condițiile în care toate planurile și procedurile puse pe hârtie de autorități în ultima vreme nu au ajutat cu nimic realitatea din școli.
S-au făcut pași uriași privind educația prin intermediul sistemelor online: s-a băgat curent în foarte multe școli și au fost cumpărate tablete și calculatoare pentru școlile care nu aveau. Cu toate acestea, sunt în continuare foarte mulți elevi care nu au aceste dispozitive.
Însă, să predai online în 2020 nu înseamnă doar să stai în fața unui laptop, pe diferite aplicații, și să le dictezi elevilor de acasă.
Corespondentul Știrilor PRO TV Roxana Hulpe a mers acasă la două eleve - una în clasa întâi și una în clasa a șasea - pentru a vedea cum se desfășoară aceste cursuri online din prespectiva copiilor.
„În primul rând nu se aude nimic. Eleva de clasa I încerca să scrie pe caiet ceea ce scria profesorul pe tablă și nu vedea nimic pe acel ecran. Stătea cu ochii ațintiți spre laptop și încerca să audă și să înțeleagă. Atunci când auzea o întrebare a profesoarei din clasă nu o băga nimeni în seamă, deoarece nu se auzea și rămânea cu mânuța atârnată minute în șir”, a spus Roxana Hulpe.
Și Ana, aflată în clasa a șasea, a întâmpinat aceleași probleme - nu vedea absolut nimic ce scria pe tablă și nu auzea nimic.
Problemele copiilor stau în conexiunea proastă la internet, atât la școală cât și acasă și faptul că sunetul nu ajunge la ei. Aici există soluții, însă cu toții trebuie să le implementăm.
Unii profesori poartă lavaliere, prin care copii aud aud atât acasă, cât și în clasă. Există și căști handsfree sau wifi pe care le pot utiliza profesorii.
Directorii și profesorii au primit zilnic, de la Ministerul Educației, tabele prin care să completeze elevii care au personal acasă un laptop. Absolut nimeni, sau puate prea puțini - profesorii din Teach for Romania sau Merito - profesorii care într-adevăr luptă pentru dezvoltarea lor au venit să implementeze astfel de soluții.
Însă, de sus, de la Ministerul Educației, unde ar trebui să existe consilieri, specialiști în educație care să se gândească la copii nu au făcut acest lucru.