Vestitul model finlandez de educație pus în practică în 15 școli din Buzău ar putea fi extins la clasele primare din alte trei județe.

Până acum au fost incluși peste 2 mii de copii din clase pregătitoare și grădinițe, cu peste 50 de profesori și educatori. Dascălii îi încurajează pe cei mici să învețe prin joc și să se exprime liber. În plus, nu există teme și nici testări. Proiectul a trecut evaluarea Ministerului Educației.

Noi am căutat forme diferite, forme care să atragă copiii, care să îi determine pe copii să vină mulțumiți la scoală, să se simtă bine la școală”, a spus o învățătoare.

Într-o altă clasă, elevii trebuie să țină ritmul după o melodie și să recunoască totodată formele geometrice.

Vin cu plăcere la școală, sunt foarte entuziasmați. Un copil mi-a spus că ar vrea și peste vară să vină la școală”, a spus o altă învățătoare.

Este un copil foarte încântat de ceea ce se întâmplă la clasă, au diferite activități zilnic, programul nu este niciodată foarte încărcat din contră îi rămâne destul de mult timp”, a declarat un părinte.

Proiectul pilot de la Buzău are susținerea autorităţilor finlandeze, iar dascălii vor să-l extindă și pentru clasele mai mari din ciclul primar.

Cred că să dai mai multă libertate copiilor ca ei să aibă rolul principal în educație - asta este foarte important în România”, a declarat coordonatorul proiectului.

Noile abordări în sistemul de predare vor duce evident la rezultate mai bune atâta vreme cât vom viza competențele elevilor și modul în care ceea ce învață la scoală este util în viața de zi cu zi”, a declarat Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației.

De anul viitor, modelul de inspirație finlandeză ar putea fi implementat în școli din Brașov, Ialomiţa și Hunedoara.

În România se experimentează câteva modele moderne de învățare atât în școli private, cât și de stat. Copiii învață materii combinate ori în loc de note au portofoliul elevului cu recomandări pe larg.