La examenul de titularizare au copiat de 20 de ori mai mulți viitori profesori decât elevii care au dat Evaluarea Națională
8.000 de profesori nu au predat foaia cu rezolvări la examenul de titularizare. 2.600 au ieșit din sală pentru că subiectele primite li s-au părut prea grele.
Alții au uitat să se prezinte la probă, nu și-au adus buletinele ori au spus că se simt rău și au plecat. Cel mai rușinos au părăsit sala cei care au încercat să trișeze.
36.000 de candidați s-au înscris la examenul de titularizare. Aproape 5.000 nu au venit la proba scrisă. Restul s-au prezentat entuziaști la examen.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Femeie: „E un mediu bun, avem foarte multe beneficii ca și profesori...”
În fața subiectelor, 2.600 de candidati au anunțat că se retrag. Iar 38 n-au putut prezenta un act de identitate. Așadar, aproximativ 28.000 de lucrări au plecat la corectat, lăsându-i pe candidați cu gândul la... scopul muncii la catedră.
Femeie: „Ar trebui să fim mai atenți la ce facem în preajma copiilor! Ei ne deprind foarte mult comportamentul.”
Femeie: „Sunt cei mai drăguți, sunt plini de iubire și puritate.”
La titularizare, au fost dați afară, după ce au fost găsiți cu telefoane, căști miniaturale și fițuici 11 viitori profesori, din totalul celor 28.000 care au dat examenul. Asta înseamnă unul la 2.600 de candidați. La Evaluarea Națională în schimb, unde au fost 153.000 de candidați, au copiat numai 3, adică unul din 50.000. Statistic, de 20 de ori mai puțini decât profesorii.
Spre deosebire de absolvenții de liceu dați afară din probe, care nu se pot înscrie la următoarea sesiune, aspiranții la funcția de profesor titular vor fi primiți fără probleme la examenul de anul viitor.
La fiecare disciplină, subiectele au avut și o cerință de tactică pedagogică, care valora în barem 3 puncte. Candidații au răspuns cum ar proceda, ca elevii să înțeleagă și să rețină anumite lecții. Specialiștii spun că e o schimbare binevenită, față de alte sesiuni când candidații învățau pe de rost capitole din manual. Așadar, cei care au tocit au fost dezamăgiți la examen.