Elevii care au rămas în urmă cu materia în anul pandemiei vor începe orele remediale. Ce trebuie să știe părinții
Elevii care nu au avut acces la tehnologie pe durata școlii online ori au rămas cu mediile neîncheiate vor începe orele remediale.
Proiectul de pregătire începe pe 8 martie, iar până atunci părinții trebuie să depună cereri la școli. Nu se știe însă, deocamdată, cum se vor derula aceste cursuri. Specialiștii în educație atrag atenția că e nevoie de lucru individual cu elevii pentru a putea recupera materia pierdută. Un astfel de exemplu este proiectul „Adoptă intelectual un copil'', prin care sute de profesori și studenți se ocupă gratuit de elevii care au nevoie de ajutor.
În anul pandemiei, mii de copii au rămas în urmă cu materia, iar aprope 200.000 nu au învățat să scrie și să citească în acest an școlar, pentru că nu au avut acces la tehnologie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Părinții acestor copii pot depune până pe 2 martie o cerere la secretariatele școlii pentru orele remediale plătite de stat. Programul „Școală după școală'' va începe pe 8 martie.
Problema este însă că nu se știe cum se vor desfășura aceste ore de recuperare a materiei pierdute. Specialiștii în educație și mai mulți profesori atrag atenția că astfel de ore remediale ar trebui să înceapă cu un test al acestor copii, pentru ca dascălii să vadă exact ce goluri au elevii, altfel ar fi în zadar.
Ovidiu Bădescu, profesor, fondator „Adoptă intelectual un copil'': „E clar că va fi nevoie să se predea ceea ce s-a predat online. Se poate stabili de către un cadru didactic un plan individual de învățare. Nu e același lucru că faci individual și rezolvi problema sau faci în fața unei clase.''
În parelel cu programul ministerului, au apărut și inițiative ale unor profesori, cum este Ovidiu Bădescu, profesor de matematică și fondatorul comunității For Life. Dascălul a strâns în doar câteva luni sute de profesorii și studenți în programul „Adoptă intelectual un copil''.
Gratuit, profesori de matematică, fizică , română ori alte materii din toată țara se ocupă săptămânal, în diverse întâlniri online, de copii din toată țara și îi ajută la lecții, dar fac și pregătire suplimentară pentru examene ori pregătirea materiei.
Ovidiu Bădescu: „Avem o doamnă din Oradea și face din Făgăraș. Am încercat să nu fie din același oraș, să nu fie discuții. E un elev care vrea pregătire pentru a 8-a și hai să vedem un profesor disponibil de clasa a 8-a. Avem 300 de copii înscriși, dar, din păcate, nu sunt toți înscriși în program, dar nu avem suficienți profesori. Sunt în așteptare.''