De ce preferă elevii meditațiile față în față în detrimentul celor online

×
Codul embed a fost copiat

În anumite domenii nimic nu poate înlocui prezența și căldura umană, comunicarea directă și mai ales interacțiunea din relațiile reale. Nu la nivel virtual.

Iată că, după 2 ani de pandemie, elevii care au nevoie de pregătire suplimentară preferă meditațiile față în față cu profesorii, nu online. În special cei care au examene la sfârșitul acestui semestru spun că astfel, alături de dascăl, pot aprofunda materia și se pot concentra mai bine decât în fața unui ecran.

O profesoară din Iași face în prezent meditații cu 22 de elevi care se pregătesc pentru Bac sau Capacitate. 16 dintre ei au cerut să se întâlnească față în față cu dascălul.

Vor să simtă prezența unui profesor, chiar și autoritatea dacă e constructivă e bună. Vor să realizeze pe ultima sută de metri ce nu au reușit de doi ani în pandemie”, a transmis profesoara de limba română.

Mai mult de trei sferturi dintre elevii care fac meditații preferă să se întâlnească față în față cu meditatorul lor - spune fondatorul unei platforme care reunește peste șapte mii de elevi și profesori care fac pregătire.

Citește și
infectari covid elevi
Școlile din România sunt tot mai afectate de creșterea îmbolnăvirilor de Covid. ''Nu mai există niciun control”

În această perioadă cererea este mai mare decât oferta. Este perioada cea mai activă din an, unde înregistrăm și 40.000 de vizitatori pe platformă”, a mai spus fondatorul.

La un colegiu din Craiova, 80 la sută dintre elevii claselor a XII-a participă la pregătirea suplimentară la limba română pentru examenul de Bacalaureat. Elevii au cerut ca meditațiile să se țină față în față. Iar profesorii susțin că pot corecta mai bine când se pot apleca deasupra lucrărilor.

Pe ei îi ajută foarte mult lucrul acesta fizic pentru că poți să îl corectezi rapid, înțelege, poți să faci o schemă la tablă, poți să detaliezi. 80 la sută dintre ei sunt prezenți la aceste pregătiri”, a declarat un profesor de la Colegiul Național „Ștefan Velovan” din Craiova.

Eu personal prefer față în față. Adică mi se pare o altă conexiune profesor - elev când suntem față în față, se desfășoară totul altcumva”, a spus o elevă.

În mediul rural, puțini sunt elevii ai căror părinți își permit să plătească pentru meditații. Ca să recupereze totuși, cațiva copii din Iași fac ore suplimentare online voluntarii unei asociații.

Sunt foarte mulți copii care au nevoie de aceste meditații pentru a depăși examenele. Ei au acumulat niște lacune și e nevoie de aceste intervenții suplimentare”, a transmis un reprezentant World Vision România.

O oră de meditații costă cel puțin 50 de lei și poate ajunge la 200 de lei. Asta pentru că prețurile pentru o ședință de pregătire cu un profesor au crescut cu 30%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Tariful poate fi cu 20-25 de lei mai mare în cazul celei offline, față de cea online, la același cadru didactic.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Cursurile au fost suspendate la Colegiul Naţional
Cursurile au fost suspendate la Colegiul Naţional "I.L. Caragiale". Zeci de elevi şi 11 profesori sunt infectaţi

Orele cu prezenţă fizică vor fi suspendate pentru zece zile la Colegiul Naţional "I. L. Caragiale" din București, începând de săptămâna viitoare, după ce 41 de elevi şi 11 profesori s-au infectat cu noul coronavirus.

Școlile din România sunt tot mai afectate de creșterea îmbolnăvirilor de Covid. ''Nu mai există niciun control”
Școlile din România sunt tot mai afectate de creșterea îmbolnăvirilor de Covid. ''Nu mai există niciun control”

Tot mai multe școli sunt afectate de creșterea îmbolnăvirilor de Covid în rândul elevilor și al profesorilor. ''Nu mai există niciun control, pentru că nu mai avem teste de salivă şi mulți copii, vin cu semne de răceală la școală'', spun directorii.

Recomandări
La 18 ani, doctorand la Cambridge și inventator al educației prin jocuri online. Povestea unui tânăr special din Baia Mare
La 18 ani, doctorand la Cambridge și inventator al educației prin jocuri online. Povestea unui tânăr special din Baia Mare

Baia Mare are un tânăr special, cu o minte sclipitoare. La 15 ani a promovat bacalaureatul la Cambridge, iar acum, la 18 ani, își pregătește doctoratul tot la Cambridge.

Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit
Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit

Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit să introducă această metodă inovatoare în comunitatea locală  

Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.