De ce preferă elevii meditațiile față în față în detrimentul celor online
În anumite domenii nimic nu poate înlocui prezența și căldura umană, comunicarea directă și mai ales interacțiunea din relațiile reale. Nu la nivel virtual.
Iată că, după 2 ani de pandemie, elevii care au nevoie de pregătire suplimentară preferă meditațiile față în față cu profesorii, nu online. În special cei care au examene la sfârșitul acestui semestru spun că astfel, alături de dascăl, pot aprofunda materia și se pot concentra mai bine decât în fața unui ecran.
O profesoară din Iași face în prezent meditații cu 22 de elevi care se pregătesc pentru Bac sau Capacitate. 16 dintre ei au cerut să se întâlnească față în față cu dascălul.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
„Vor să simtă prezența unui profesor, chiar și autoritatea dacă e constructivă e bună. Vor să realizeze pe ultima sută de metri ce nu au reușit de doi ani în pandemie”, a transmis profesoara de limba română.
Mai mult de trei sferturi dintre elevii care fac meditații preferă să se întâlnească față în față cu meditatorul lor - spune fondatorul unei platforme care reunește peste șapte mii de elevi și profesori care fac pregătire.
„În această perioadă cererea este mai mare decât oferta. Este perioada cea mai activă din an, unde înregistrăm și 40.000 de vizitatori pe platformă”, a mai spus fondatorul.
La un colegiu din Craiova, 80 la sută dintre elevii claselor a XII-a participă la pregătirea suplimentară la limba română pentru examenul de Bacalaureat. Elevii au cerut ca meditațiile să se țină față în față. Iar profesorii susțin că pot corecta mai bine când se pot apleca deasupra lucrărilor.
„Pe ei îi ajută foarte mult lucrul acesta fizic pentru că poți să îl corectezi rapid, înțelege, poți să faci o schemă la tablă, poți să detaliezi. 80 la sută dintre ei sunt prezenți la aceste pregătiri”, a declarat un profesor de la Colegiul Național „Ștefan Velovan” din Craiova.
„Eu personal prefer față în față. Adică mi se pare o altă conexiune profesor - elev când suntem față în față, se desfășoară totul altcumva”, a spus o elevă.
În mediul rural, puțini sunt elevii ai căror părinți își permit să plătească pentru meditații. Ca să recupereze totuși, cațiva copii din Iași fac ore suplimentare online voluntarii unei asociații.
„Sunt foarte mulți copii care au nevoie de aceste meditații pentru a depăși examenele. Ei au acumulat niște lacune și e nevoie de aceste intervenții suplimentare”, a transmis un reprezentant World Vision România.
O oră de meditații costă cel puțin 50 de lei și poate ajunge la 200 de lei. Asta pentru că prețurile pentru o ședință de pregătire cu un profesor au crescut cu 30%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Tariful poate fi cu 20-25 de lei mai mare în cazul celei offline, față de cea online, la același cadru didactic.